SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-50913"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:miun-50913" > Quality in preschoo...

  • Bäckström, Ingela,1963-Mittuniversitetet,Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-) (författare)

Quality in preschools through systematic quality work – a principal’s perspective

  • Artikel/kapitelEngelska2024

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Emerald,2024
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:miun-50913
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:miun:diva-50913URI
  • https://doi.org/10.1108/QAE-08-2023-0135DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Purpose: The purpose of this paper is to explore existing and desired methodologies for systematic quality work to promote quality in preschools from the principal’s perspective. Design/methodology/approach: A collaborative approach was used in this research project, and principals were asked to complete portfolio assignments. Their answers to those portfolio assignments were analysed by the research team and subsequently compared to total quality management values. Findings: Existing and desired methodologies for systematic quality work are presented and sorted into 13 and 17 groups, respectively. The principals desire four times more methodologies than they are presently using to promote systematic quality work, and the results show that they must extend their methodologies to support TQM values. Research limitations/implications: This research is based on answers collected from 18 principals in one municipality in Sweden. Practical implications: The use of the cornerstone model provides a framework to illustrate the application of TQM in preschools. Originality/value: Principals struggle to find time for systemic quality work. The presented results can be used to work systematically with quality in preschools and other organizations. 

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Ingelsson, Pernilla,1968-Mittuniversitetet,Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)(Swepub:miun)pering (författare)
  • Mårtensson, Anna,Lektor,1978-Mittuniversitetet,Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)(Swepub:miun)marann (författare)
  • Snyder, Kristen M.,1964-Mittuniversitetet,Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)(Swepub:miun)krisny (författare)
  • MittuniversitetetInstitutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Quality Assurance in Education: Emerald32:2, s. 257-2730968-48831758-7662

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy