SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-53326"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-53326" > Understanding e-com...

  • Frostenson, Magnus,1970-Uppsala universitet,Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,CEROC,Företagsekonomiska institutionen,Örebro University School of Business (författare)

Understanding e-commerce strategies anew : What happens when everyone turns hybrid?

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:oru-53326
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:oru:diva-53326URI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-306567URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Even though current research literature pays much attention to e-commerce as an aspect of retailing, relatively few strategic approaches elaborate on the fact that many contemporary retail firms are hybrid firms, which implies offering products both online and offline. Notably, much of extant research sets off from the premise that traditional retail chains adopt e-commerce to complement the physical stores. An important observation is that today also ‘pure’ e-tailers open physical stores, which means that hybridization develops from different vantage points. Current strategic understandings of hybrid firms’ strategies do not necessarily take into account the different and sometimes contrary approaches to what it means to be a hybrid firm. The purpose of this article is to develop a two-dimensional model of strategic choice in hybrid firms. It makes it possible to identify different strategies along the dimensions of a) locality (of the physical store) and b) the role of the physical store when it comes to distribution. Through this approach, a deeper strategic understanding is reached, for example with regard to the physical distribution aspect of hybrid firms.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hasche, Nina,1974-Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University School of Business(Swepub:oru)nask (författare)
  • Helin, Sven,1962-Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University School of Business(Swepub:oru)shn (författare)
  • Prenkert, Frans,1969-Örebro universitet,Handelshögskolan vid Örebro Universitet,Örebro University School of Business(Swepub:oru)fpt (författare)
  • Örebro universitetHandelshögskolan vid Örebro Universitet (creator_code:org_t)

Internetlänk

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy