SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-60614"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-60614" > Gaze-based assistiv...

Gaze-based assistive technology used in daily life by children with severe physical impairments : parents’ experiences

Borgestig, Maria, 1968- (författare)
Linköpings universitet,Uppsala universitet,Institutionen för kvinnors och barns hälsa,Linkoping Univ, Dept Social & Welf Studies, Linkoping, Sweden.,Avdelningen för arbetsterapi,Medicinska fakulteten,Folke Bernadotte Regional Habilitation Centre and Department of Women´s and Children´s Health, Uppsala University, Uppsala, Sweden
Rytterström, Patrik, 1970- (författare)
Linköpings universitet,Avdelningen för omvårdnad,Medicinska fakulteten
Hemmingsson, Helena, 1957- (författare)
Linköpings universitet,Avdelningen för arbetsterapi,Medicinska fakulteten
 (creator_code:org_t)
2016-08-18
2017
Engelska.
Ingår i: Developmental Neurorehabilitation. - : Taylor & Francis. - 1751-8423 .- 1751-8431. ; 20:5, s. 301-308
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Objective: To describe and explore parents’ experiences when their children with severe physical impairments receive gaze-based assistive technology (gaze-based assistive technology (AT)) for use in daily life.Methods: Semi-structured interviews were conducted twice, with one year in between, with parents of eight children with cerebral palsy that used gaze-based AT in their daily activities. To understand the parents’ experiences, hermeneutical interpretations were used during data analysis.Results: The findings demonstrate that for parents, children’s gaze-based AT usage meant that children demonstrated agency, provided them with opportunities to show personality and competencies, and gave children possibilities to develop. Overall, children’s gaze-based AT provides hope for a better future for their children with severe physical impairments; a future in which the children can develop and gain influence in life.Conclusion: Gaze-based AT provides children with new opportunities to perform activities and take initiatives to communicate, giving parents hope about the children’s future.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Arbetsmedicin och miljömedicin (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Occupational Health and Environmental Health (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Arbetsterapi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Occupational Therapy (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Klinisk medicin -- Neurologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Clinical Medicine -- Neurology (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)

Nyckelord

Activities in daily life
cerebral palsy
eye tracking controlled system
self-help devices
parental hope
qualitative

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy