Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-76308" >
Skrivutveckling i s...
Skrivutveckling i stora studentgrupper : Erfarenheter från ett pedagogiskt utvecklingsprojekt
-
- Gustafsson, Karin M, 1983- (författare)
- Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
-
- Löfmarck, Erik, 1974- (författare)
- Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
-
- Salmonsson, Lisa, 1978- (författare)
- Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,HAL (Hållbart arbetsliv)
-
visa fler...
-
- Uggla, Ylva, 1960- (författare)
- Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789187789243
- Örebro : Örebro University, 2019
- Engelska 30 s.
-
Serie: Arbetsrapporter från Högskolepedagogiskt centrum ; 1
- Relaterad länk:
-
https://oru.diva-por... (primary) (Raw object)
-
visa fler...
-
https://mdh.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This report presents the results from a pedagogical project focusing students’ writing in higher education. Literature in this field conclude that student writing should be integrated in teaching of the subject with a plan for progression. Teachers’ and students’ experience indicate that students write a lot during their education, but only occasionally get concrete feedback on the writing as such. Focus groups with students showed that students found it difficult to write distinct and to differentiate between text genres. The teachers reported lack of ”tools” to help the students to improve their writing. The report suggest a model for the work with students writing based on goal setting; inventory; identifying problem areas; prioritizing; implementation; and follow-up and revision.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Academic writing
- student writing
- higher education
- pedagogical development
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas