SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-76308"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-76308" > Skrivutveckling i s...

Skrivutveckling i stora studentgrupper : Erfarenheter från ett pedagogiskt utvecklingsprojekt

Gustafsson, Karin M, 1983- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
Löfmarck, Erik, 1974- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
Salmonsson, Lisa, 1978- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,HAL (Hållbart arbetsliv)
visa fler...
Uggla, Ylva, 1960- (författare)
Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,Örebro universitet, Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap
visa färre...
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789187789243
Örebro : Örebro University, 2019
Engelska 30 s.
Serie: Arbetsrapporter från Högskolepedagogiskt centrum ; 1
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This report presents the results from a pedagogical project focusing students’ writing in higher education. Literature in this field conclude that student writing should be integrated in teaching of the subject with a plan for progression. Teachers’ and students’ experience indicate that students write a lot during their education, but only occasionally get concrete feedback on the writing as such. Focus groups with students showed that students found it difficult to write distinct and to differentiate between text genres. The teachers reported lack of ”tools” to help the students to improve their writing. The report suggest a model for the work with students writing based on goal setting; inventory; identifying problem areas; prioritizing; implementation; and follow-up and revision.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Academic writing
student writing
higher education
pedagogical development

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
rap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy