SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-37626"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-37626" > An Exploratory Stud...

An Exploratory Study on Genre Classification using Readability Features

Falkenjack, Johan (författare)
Linköpings universitet,Interaktiva och kognitiva system,Tekniska fakulteten,SICS East Swedish ICT AB, Linköping, Sweden,NLPLAB
Santini, Marina, 1960- (författare)
Linköpings universitet,RISE,SICS,Interaktiva och kognitiva system,SICS East Swedish ICT AB, Linköping, Sweden
Jönsson, Arne, 1955- (författare)
Linköpings universitet,Interaktiva och kognitiva system,Filosofiska fakulteten,SICS East Swedish ICT AB, Linköping, Sweden
 (creator_code:org_t)
2016
2016
Engelska.
Ingår i: The Sixth Swedish Language Technology Conference (SLTC).
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • We present a preliminary study that explores whether text features used for readability assessment are reliable genre-revealing features. We empirically explore the difference between genre and domain. We carry out two sets of experiments with both supervised and unsupervised methods. Findings on the Swedish national corpus (the SUC) show that readability cues are good indicators of genre variation.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Språkteknologi (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Language Technology (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Falkenjack, Joha ...
Santini, Marina, ...
Jönsson, Arne, 1 ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Språkteknologi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
RISE
Linköpings universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy