SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-39305"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ri-39305" > Towards a holistic ...

  • Nasr, AmroLund University,Lunds universitet,Avdelningen för Konstruktionsteknik,Institutionen för bygg- och miljöteknologi,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Division of Structural Engineering,Department of Building and Environmental Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH (författare)

Towards a holistic prioritization of climate-change risks for bridges

  • Artikel/kapitelEngelska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2019
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:ri-39305
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:ri:diva-39305URI
  • https://lup.lub.lu.se/record/4d4097b9-88ab-4285-a237-8c40de86dcb6URI
  • https://doi.org/10.22725/ICASP13.263DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The financial support provided by the Swedish Transport Administration and the strategic innovation program InfraSweden2030 is gratefully acknowledged.
  • Although the projected changes in the climate include considerable uncertainties, especially with downscaling, there is irrefutable evidence that the climate is changing at an unprecedented and alarming rate. In recent studies, some of the potential climate-change risks on bridges have been identified. The sheer number of these potential risks provokes two questions. Firstly, for a certain risk of interest (e.g. increased scour rate) which bridges should be prioritized from an inventory of bridges? Secondly, for a specific bridge, which of these risks are more critical? This paper proposes a method that can be used for addressing these two questions while considering the uncertainties intrinsic to the problem. Although this paper focuses on addressing the first question, a discussion on how the proposed method can be used for answering the second is also presented. The suggested method is based on four risk components

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Björnsson, IvarLund University,Lunds universitet,Avdelningen för Konstruktionsteknik,Institutionen för bygg- och miljöteknologi,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Division of Structural Engineering,Department of Building and Environmental Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH(Swepub:lu)kstr-ivb (författare)
  • Honfi, DanielRISE,Byggteknik(Swepub:ri)daniel.honfi@ri.se (författare)
  • Larsson Ivanov, OskarLund University,Lunds universitet,Avdelningen för Konstruktionsteknik,Institutionen för bygg- och miljöteknologi,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Division of Structural Engineering,Department of Building and Environmental Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH(Swepub:lu)kstr-okl (författare)
  • Johansson, JonasLund University,Lunds universitet,Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet,Institutionen för bygg- och miljöteknologi,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Division of Risk Management and Societal Safety,Department of Building and Environmental Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH(Swepub:lu)iea-jjo (författare)
  • Kjellström, ErikSMHI Swedish Meteorological and Hydrological Institute, Sweden (författare)
  • Avdelningen för KonstruktionsteknikInstitutionen för bygg- och miljöteknologi (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:13th International Conference on Applications of Statistics and Probability in Civil Engineering, ICASP139791196712501

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy