SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:rkh-4491"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:rkh-4491" > Female and male tea...

  • Mc Ewen, BirgittaKarlstad University, Sweden (författare)

Female and male teachers’ pro-environmental behaviour, conceptions and attitudes towards nature and the environment do not differ : Ecofeminism put to the test

  • Artikel/kapitelEngelska2015

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Hong Kong :Hong Kong Institute of education,2015
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:rkh-4491
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:rkh:diva-4491URI
  • https://gup.ub.gu.se/publication/222180URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Teachers’ pro-environmental behaviour, conceptions and attitudes towards nature and the environment were investigated using 47 questions from the BIOHEAD-Citizen questionnaire. The sample included 1,109 pre- and in-service teachers from Sweden and France. Analyses showed only few significant differences between female and male teachers. Forty-one questions were further analysed in terms of ecofeminism. Ecofeminism claims that women and men’s conceptions and attitudes towards nature and the environment differ, in the sense that women show higher awareness of environmental issues than men. Our study finds quite poor support for this claim and therefore challenges ecofeminism. This may have implications for environmental education and the perspectives of sustainable development at schools, as our results indicate that there is no reason to fear that male teachers are less engaged with environmental education than female teachers.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Clemént, PierreUniversity of Lyon, France (författare)
  • Gericke, Niklas,1970-Karlstad University, Sweden (författare)
  • Nyberg, Eva,1958Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xnybev (författare)
  • Hagman, Mats,1954Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xhagmm (författare)
  • Landström, Jan,1953Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xlanja (författare)
  • Karlstad University, SwedenUniversity of Lyon, France (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Asia-Pacific Forum on Science Learning and TeachingHong Kong : Hong Kong Institute of education16:1, s. 1-251609-4913

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy