SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-173183"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-173183" > The governance of a...

The governance of a school network and implications for initial teacher education

Mincu, Monica (författare)
Davies, Peter (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik,University of Birmingham, UK
 (creator_code:org_t)
2019-08-01
2021
Engelska.
Ingår i: Journal of education policy. - : Informa UK Limited. - 0268-0939 .- 1464-5106. ; 36:3, s. 436-453
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents a case study of a local school network in England that is well established as a provider of initial teacher education (ITE). School networks are now the favoured providers of ITE in England in a 'school-led' system. Our evidence comes from participant observation and interviews conducted over a five-month period (more than 400 h of data collection). We present evidence of the strategic intent and enactment of this programme. The policy of 'school-led' ITE has been directed by statements suggesting that governance will operate through local networks. However, we also observe the impact of hierarchical and market governance. We review this evidence in terms of interactions between hierarchies, markets and networks and use this review to reflect on the discourse that has driven policy and the discourse that has resisted this policy direction in England.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

'School-led' initial teacher education
school governance
hierarchies
markets and networks
teacher supply
policy fracture

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Mincu, Monica
Davies, Peter
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Journal of educa ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy