SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-173356"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-173356" > Svensk forskning om...

  • Lindberg, Viveca,1954-Stockholms universitet,Institutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik,Jönköping University, Sweden (författare)

Svensk forskning om formativ bedömning i grundskolan – en översikt

  • Artikel/kapitelSvenska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Stockholm :Natur och kultur,2019
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-173356
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-173356URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:svenska
  • Sammanfattning på:svenska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kap swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Kapitlet baseras på en uppdatering av en omfattande översikt av formativ bedömning i nationell och internationell forskning från 2015 avseende grundskolan. Huvudfokus för kapitlet är på de svenska studierna. För kapitlet har översikten kompletterats med studier publicerade efter 2015. 

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hirsh, Åsa (författare)
  • Stockholms universitetInstitutionen för de humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnenas didaktik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Formativ bedömningStockholm : Natur och kultur, s. 134-1759789127824874

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lindberg, Viveca ...
Hirsh, Åsa
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Formativ bedömni ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy