SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-179431"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-179431" > A Comparative Study...

  • Fredriksson, Ulf,1954-Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik (författare)

A Comparative Study of Curriculums for Education for Sustainable Development (ESD) in Sweden and Japan

  • Artikel/kapitelEngelska2020

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2020-02-05
  • MDPI AG,2020
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-179431
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-179431URI
  • https://doi.org/10.3390/su12031123DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This study examined the curriculums and implementation of Education for Sustainable Development (ESD) in upper secondary schools in Japan and Sweden and examined and compared the policies and cases of ESD practice. The comparison showed that ESD is present in the national curriculums of both countries, but is emphasized differently. In Sweden, it is more a matter of mentioning ESD as part of the principles that guide education, while in Japan, the integration of ESD into the subject syllabus is emphasized. The schools visited strove to implement ESD in their work. ESD is not an exclusive approach in addition to other school activities, but rather a central part of the schools´ work. Many issues are included under the umbrella of ESD, not only environmental issues. International contacts are one of the most important elements of the work, but this does not exclude local engagement. In fact, the schools have established impressive networks. Project work is an important approach in supporting students’ learning about sustainable development. A prerequisite for the successful work of the schools, which all have a certain reputation in the field of ESD, is the dedication of the teachers and the equally dedicated principals who support the work.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Kusanagi, Kanako N. (författare)
  • Gougoulakis, PetrosStockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik(Swepub:su)petgou (författare)
  • Matsuda, Yaka (författare)
  • Kitamura, Yuto (författare)
  • Stockholms universitetInstitutionen för pedagogik och didaktik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Sustainability: MDPI AG12:32071-1050

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy