SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-213418"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-213418" > Regulating alcohol ...

Regulating alcohol advertising for public health and welfare in the age of digital marketing : challenges and options

Norman, Thomas (författare)
Anderson-Luxford, Dan (författare)
O'Brien, Paula (författare)
visa fler...
Room, Robin, 1939- (författare)
Stockholms universitet,Centrum för socialvetenskaplig alkohol- och drogforskning (SoRAD),La Trobe University, Australia
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2022-12-12
2024
Engelska.
Ingår i: Drugs. - : Informa UK Limited. - 0968-7637 .- 1465-3370. ; 31:1, s. 70-81
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Aims: This narrative review considers traditional strategies for regulating alcohol marketing and their applicability to digital media.Method: Drawing on international research, case studies, and reports, we examine the applicability of (1) comprehensive or partial bans; (2) placement restrictions; (3) content restrictions; and (4) counter-advertising.Results: Comprehensive bans on advertising are generally the most effective option. A partial ban applying to digital media would make some lesser contribution to reducing exposure, but will usually simply result in the promotional budget being shifted to whichever media remain less strictly regulated. Limits on the placement of marketing have more salience for traditional media than for most digital media, which can be individualized and targeted. Content restrictions play a limited role in reducing exposure as they are not concerned with marketing volume, but with the way in which alcohol is represented.Conclusions: Although these traditional strategies have a role in regulating digital media and are applied in certain international jurisdictions, new regulatory approaches are needed. These may include the use of artificial intelligence for monitoring, transparency requirements, and privacy law rights and duties. Opportunities to regulate alcohol marketing online will need to be addressed and seized as they arise in the current volatile policy environment concerning the governance of social media.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Beroendelära (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Substance Abuse (hsv//eng)

Nyckelord

Alcohol marketing
digital media
social media
internet
regulation

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • Drugs (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Norman, Thomas
Anderson-Luxford ...
O'Brien, Paula
Room, Robin, 193 ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Beroendelära
Artiklar i publikationen
Drugs
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy