SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-91626"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-91626" > ‘It’s not us, it’s ...

  • Fyrberg Yngfalk, AnnaStockholms universitet,Företagsekonomiska institutionen (författare)

‘It’s not us, it’s them!’– Rethinking value co-creation among multiple actors

  • Artikel/kapitelEngelska2013

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2013
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:su-91626
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-91626URI
  • https://doi.org/10.1080/0267257X.2013.796318DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Marketing theory has conceptualised value co-creation through research on provider and consumer resource integrations. Little attention, however, has been devoted to how companies, consumers, and other stakeholders interact and co-create value in the context of multiple interactions. This study, therefore, explores co-creation by investigating the football experience, which is characterised by often-complex relations of multiple actors involved. Through a sociocultural perspective, actors’ resource integration is understood as being dependent on the shifting and contradicting interests of actors, which renders actors both enabled and also constrained in their interactive processes. This study demonstrates that actors’ contradictory resource integrations and interactions are fundamental for value to be co-created, since they give rise to new interpretations and meaning creations. In conclusion, the study reveals regulations, the media, and the collective strength of consumers to be unbalancing and yet creative mechanisms within the value co-creation process.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Stockholms universitetFöretagsekonomiska institutionen (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Marketing Management29:9-10, s. 1163-11810267-257X1472-1376

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fyrberg Yngfalk, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
Journal of Marke ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy