SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-93631"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-93631" > The Cultural Locati...

The Cultural Location of Teachers’ Mathematical Knowledge : Another Hidden Variable in Mathematics Education Research?

Andrews, Paul, 1954- (författare)
University of Cambridge, UK
 (creator_code:org_t)
1
2010-11-25
2011
Engelska.
Ingår i: Mathematical knowledge in teaching. - Dordrecht : Springer Netherlands. - 9789048197651 - 9789048197668 ; , s. 99-118
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter draws on an analysis of two sequences of five videotaped lessons taught by two case study teachers, one Flemish and one Hungarian, both of whom were defined locally as effective. The lesson sequences, both on linear equations, show how teachers’ didactic decision making is informed by three different curricula: an intended curriculum, an idealised curriculum and a received curriculum. An intended curriculum, as defined by the second international mathematics study (SIMS), draws on systemic expectations with regard to mathematics teaching and learning. The idealised curriculum reflects individual teachers’ personal but articulable beliefs about and goals for mathematics, its teaching and learning. The received curriculum reflects those beliefs and goals consequential of hidden and inarticulable cultural influences. The data indicate that where the three curricula converge, students are more likely to experience coherent learning experiences in relation to systemic goals than when they diverge.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

comparative education
mathematics education
Flanders
Hungary
curricula
matematikämnets didaktik
Mathematics Education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andrews, Paul, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Mathematical kno ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy