SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-122452"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-122452" > Effect of gas compr...

  • Akkerman, VyacheslavDepartment of Mechanical and Aerospace Engineering, West Virginia University, Morgantown, WV, United States (författare)

Effect of gas compression on flame acceleration in obstructed cylindrical tubes

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Combustion Institute; Curran Associates, Inc.2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-122452
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-122452URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The role of gas compression on the process of extremely fast flame acceleration in obstructed cylindrical tubes is studied analytically and validated by computational simulations. The acceleration leading to a deflagration-to-detonation transition is associated with a powerful jet-flow produced by delayed combustion in spaces between the obstacles. This acceleration mechanism is Reynolds-independent and conceptually laminar, with turbulence playing only a supplementary role. In this particular work, the incompressible formulation [Combust. Flame 157 (2010) 1012], Ref. 15 is extended to account for small but finite initial Mach number up to the first-order terms. While flames accelerate exponentially during the initial stage of propagation, when the compressibility is negligible, with continuous increase in the flame velocity with respect to the tube wall, the flame-generated compression waves subsequently moderate the acceleration process by affecting the flame shape and velocity, as well as the flow driven by the flame. It is demonstrated that the moderation effect is substantial, and as soon as gas compression is relatively small, the present theory is in good quantitative agreement with the computational simulations. The limitations of the incompressible theory are thereby underlined, and a critical blockage ratio for with this acceleration mechanism can be evaluated.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Valiev, DamirUmeå universitet,Institutionen för tillämpad fysik och elektronik(Swepub:umu)dava0006 (författare)
  • Department of Mechanical and Aerospace Engineering, West Virginia University, Morgantown, WV, United StatesInstitutionen för tillämpad fysik och elektronik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Spring Technical Meeting of the Eastern States Section of the Combustion Institute 2016: Combustion Institute; Curran Associates, Inc.9781510822566

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Akkerman, Vyache ...
Valiev, Damir
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Annan maskintekn ...
Artiklar i publikationen
Spring Technical ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy