SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-140151"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-140151" > Negotiating deficie...

  • Fylkesnes, Marte KnagUniversitetet i Bergen (författare)

Negotiating deficiency : exploring ethnic minority parents' narratives about encountering child welfare services in Norway

  • Artikel/kapitelEngelska2018

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2017-09-29
  • Hoboken :Wiley-Blackwell,2018
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-140151
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-140151URI
  • https://doi.org/10.1111/cfs.12400DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Evaluating the participatory opportunities for service users within social welfare institutions is a pressing issue. In this article, we explore a group of ethnic minority parents' experiences with child welfare services (CWS) in Norway. A strong narrative theme was deficiency positioning—how lacking a Norwegian normative set of knowledge and skills challenged the parents' opportunities to participate. We analysed how deficiency positioning was perceived, negotiated, and contested in the parents' accounts, and 4 themes emerged: (a) learning to parent, (b) contesting expert knowledge, (c) learning to be a client, and (d) constructing CWS deficiency. Nancy Fraser's concept of “participatory parity” was applied to explore how current institutional structures may enable and limit parents' participation. The analysis provides insight into agencies and informants' sense-making processes as well as the diverse resources and strategies that parents draw upon in the CWS encounter. Furthermore, we argue that an interplay between a strong focus on “parenting skills” and bureaucratic and economic structures positions ethnic minority parents as deficient, thus providing powerful mechanisms for marginalization. Implications for case work and institutional levels are discussed.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Iversen, Anette Christine (författare)
  • Nygren, Lennart,1953-Umeå universitet,Institutionen för socialt arbete(Swepub:umu)leny0001 (författare)
  • Universitetet i BergenInstitutionen för socialt arbete (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Child & Family Social WorkHoboken : Wiley-Blackwell23:2, s. 196-2031356-75001365-2206

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fylkesnes, Marte ...
Iversen, Anette ...
Nygren, Lennart, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Sociologi
och Socialt arbete
Artiklar i publikationen
Child & Family S ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy