SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-147608"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-147608" > Rurality and educat...

Rurality and education relations : metro-centricity and local values in rural communities and rural schools

Beach, Dennis, 1956- (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Johansson, Monica, 1962 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Öhrn, Elisabet, 1958 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
visa fler...
Rönnlund, Maria (författare)
Umeå universitet,Barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV),University of Umeå
Rosvall, Per-Åke, 1970- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap,University of Umeå
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018-06-14
2019
Engelska.
Ingår i: European Educational Research Journal. - : Sage Publications. - 1474-9041. ; 18:1, s. 19-33
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Based on ethnographic fieldwork in six different types of rural area and their schools in different parts of Sweden, this article identifies how rural schools relate to the local place and discusses some of the educational implications from this. Recurrent references to the local community were present in some schools and people there explicitly positioned themselves in the local rural context and valorised rurality positively in education exchanges, content and interactions, with positive effects on young people's experiences of participation and inclusion. These factors tended to occur in sparsely populated areas. An emphasis on nature and its value as materially vital in people's lives was present as was a critique of middle-class metrocentricity. Such values and critique seemed to be absent in other areas, where rurality was instead often represented along the metrocentric lines of a residual space in modernizing societies.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

rural
urban
education markets
ethnography
multi-sited ethnography
pedagogiskt arbete
educational work
Teacher Education and Education Work
education markets
ethnography
multi-sited ethnography
Rural
urban

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy