SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-155443"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-155443" > H-Day 1967 :

  • Norén, Fredrik,1984-Umeå universitet,Institutionen för kultur- och medievetenskaper,Umeå University, Department of Culture and Media Studies, Sweden (författare)

H-Day 1967 : An alternative perspective on "propaganda" in the historiography of public relation

  • Artikel/kapitelEngelska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier,2019
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-155443
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-155443URI
  • https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2018.10.004DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-59065URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Part of PhD thesis: "Framtiden tillhör informatörerna": Samhällsinformationens formering i Sverige 1965-1975
  • This article presents an alternative perspective regarding the concept of “propaganda” in the historiography of public relations. Recent scholars of public relations have rightly criticized early attempts to write the field’s history as a linear progression, from propaganda to excellence. At the same time, however, these recent scholars have come to accept a linear conceptual change, and that “propaganda” became an impossible term in liberal democratic countries in the 1960s. By using the empirical case of the massive communication efforts initiated by the Swedish Commission on Right-Hand Traffic, which was assigned to implement right-hand traffic in 1967, this article shows that the concept of “propaganda” both occurred frequently and was used in a neutral sense. To deepen the understanding of this alternative perspective, the article both presents how the historical actors conceptualized their work, and describes how the communication work of the Commission was performed.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Umeå universitetInstitutionen för kultur- och medievetenskaper (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Public Relations Review: Elsevier45:2, s. 236-2450363-81111873-4537

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy