SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-41068"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-41068" > Satisfaction and br...

  • Ossipenko, Galina,1978-Umeå universitet,Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE) (författare)

Satisfaction and brand equity : an empirical analysis of the effects in the B2B setting

  • Artikel/kapitelEngelska2009

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • European Marketing Academy,2009
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-41068
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-41068URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The main purpose of the study is to examine the causal relationships between satisfaction and the dimensions of brand equity. Despite the importance that customer satisfaction and brand equity have for the company’s success, the causal relationships between these concepts were not investigated in previous research. Considering the hierarchical effects between the brand equity dimensions, the conceptual framework examines the relationships between satisfaction and brand equity in the business-to-business setting. Confirmatory factor analysis indicates significant positive effects of satisfaction on brand awareness, brand associations, and brand loyalty. The important link between perceived quality, satisfaction, and brand loyalty is confirmed in this study.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Bengtsson, Maria,1959-Umeå universitet,Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)(Swepub:umu)mabe0004 (författare)
  • Marell, Agneta,1964-Umeå universitet,Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)(Swepub:umu)agma0001 (författare)
  • Umeå universitetHandelshögskolan vid Umeå universitet (USBE) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceeding of the 38th EMAC Conference: European Marketing Academy

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ossipenko, Galin ...
Bengtsson, Maria ...
Marell, Agneta, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy