SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-50177"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-50177" > Slippage and/or sym...

Slippage and/or symbolism : gender, policy and educational governance in Scotland and Sweden

Forbes, Joan (författare)
Öhrn, Elisabet (författare)
Högskolan i Borås,Institutionen för Pedagogik
Weiner, Gaby (författare)
Umeå universitet,Umeå School of Education (USE)
 (creator_code:org_t)
2011-05-27
2011
Engelska.
Ingår i: Gender and Education. - Abingdon : Carfax. - 0954-0253 .- 1360-0516. ; 23:6, s. 761-776
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article provides an overview and analysis of the relationship between gender, educational policy, and governance in Scotland and Sweden and the two countries' response to European Union and global legislative and policy change. In Scotland, gender is mainly invisible in recent policies on inclusion, achievement beyond academic attainment, and the idealisation of the child. Gender is thus marginalised within a range of factors contributing to social in/equality. In Sweden, in contrast, gender has higher visibility in policy and governance as both an indicator of democracy and a means of preserving social democratic consensus and prosperity. However, recently its privileged position has come under attack. We draw on social capital, gender, and policy theory to analyse the range of influences on gender and educational governance in the two countries including that of the social capital of organised feminism.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

gender
social policy
education policy
educational governance
social capital
symbolic capital
Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Forbes, Joan
Öhrn, Elisabet
Weiner, Gaby
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Gender and Educa ...
Av lärosätet
Umeå universitet
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy