SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-179045"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-179045" > How to Differentiat...

How to Differentiate by Price : Proposal for a Five-dimensional Model

Iveroth, Einar, 1976- (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,EIS, Department of Management and Engineering, Linköping University, SE-581 83 Linköping, Sweden,Uppsala University
Westelius, Alf (författare)
Linköpings universitet,Ekonomiska informationssystem,Tekniska högskolan,EIS, Department of Management and Engineering, Linköping University, SE-581 83 Linköping, Sweden
Petri, Carl-Johan (författare)
Linköpings universitet,Ekonomiska informationssystem,Tekniska högskolan,EIS, Department of Management and Engineering, Linköping University, SE-581 83 Linköping, Sweden
visa fler...
Olve, Nils-Göran, 1947- (författare)
Linköpings universitet,Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,EIS, Department of Management and Engineering, Linköping University, SE-581 83 Linköping, Sweden;Jönköping University, SE-551 11 Jönköping, Sweden,Redovisning,Ekonomiska informationssystem,Tekniska högskolan
Cöster, Mathias (författare)
Gotland University, SE-621 67 Visby, Sweden
Nilsson, Fredrik, 1967- (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Redovisning,Uppsala University
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: European Management Journal. - : Elsevier. - 0263-2373 .- 1873-5681. ; 31:2, s. 109-123
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The purpose of this article is to analyse the repertoire of possible price models that organisations may deploy for their products and services. This is attained by developing the SBIFT model that suggests that organisations can differentiate by price along five dimensions. Previous research on pricing has been dispersed across different academic disciplines. This article offers a more integrated perspective, derived from earlier theory as well as discussions in a collaborative research project with the international telecom company Ericsson. The model can be used as a tool for price modelling in a descriptive and prescriptive sense. Altogether, this article uncovers implicit features of price models, and by doing so it illustrates how an organisation can differentiate and re-invent their offering based on price.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Collaborative research
price
pricing
price differentiation
price model
strategy
Business Studies
Företagsekonomi
Business studies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy