Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/144559" >
Individ, teknik och...
Individ, teknik och lärande
-
- Linderoth, Jonas, 1970 (redaktör/utgivare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Linnécentret for forskning om lärande (LinCS),Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Lärande och undervisning,The Linnaeus Centre for Research on Learning, Interaction, and Mediated Communication in Contemporary Society (LinCS),Department of Education, Learning and Teaching Unit
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789173312516
- Stockholm : Carlsson bokförlag, 2009
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Informationstekniken har mer förändrat vad vi lär än hur vi lär. I boken berättas om hur IT används i olika utbildningssammanhang, i digitala läromedel och i förskolans verksamhet. Boken behandlar även bl. a. datorspelskulturen och hur tekniken inneburit nya möjligheter för människor med funktionshinder. Sammantaget ger de 11 olika bidragen en bild av IT:s roll i kunskapsbildning som inte alltid stämmer med de vedertagna föreställningarna om människors möte med tekniken.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Lärande
- informationsteknik
- kunskapsbildning.
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- sam (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas