Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/201680" >
The Emergence of In...
The Emergence of Indonesian Multinational Enterprises
-
Meraxa, Teuku Arckyansyah (författare)
-
- Bagchi-Sen, Sharmistha (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE),Department of Economy and Society, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
-
(creator_code:org_t)
- Cheltenham, U.K. Edward Elgar Publishers, 2015
- 2015
- Engelska.
-
Ingår i: McKelvey, M. and Bagchi-Sen, S. (2015). Innovation Spaces in Asia: Entrepreneurs, Multinational Enterprises and Policy. - Cheltenham, U.K. : Edward Elgar Publishers. - 9781783475674 ; , s. 208-230
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This chapter analyzes Indonesia as an emerging innovation spaces, with a particular focus upon the internationalization strategy of multinational enterprises from this emerging market. Indonesia presents a particular type of political economic market, where state-owned enterprises control most of the energy and welfare industries while MNEs and domestic business control most of trading houses and services, which are less regulated. This chapter provides three cases to illustrate the evolution of Indonesian emerging country multinational enterprises, specifically the firms Adaro Energy, Mayora, and Astra.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Social och ekonomisk geografi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Social and Economic Geography (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Social och ekonomisk geografi -- Ekonomisk geografi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Social and Economic Geography -- Economic Geography (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Nationalekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Economics (hsv//eng)
Nyckelord
- Indonesia
- multinational enterprises
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas