SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/201681"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/201681" > Foreign Direct Inve...

Foreign Direct Investment in R&D and the Base of the Pyramid: Is a new space of innovation emerging in India?”

Bagchi-Sen, Sharmistha (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE),Department of Economy and Society, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Schunder, T (författare)
Bourelos, Evangelos, 1982 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE),Department of Economy and Society, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
 (creator_code:org_t)
Cheltenham, U.K. Edward Elgar Publishers, 2015
2015
Engelska.
Ingår i: McKelvey, M. and Bagchi-Sen, S. (2015). Innovation Spaces in Asia: Entrepreneurs, Multinational Enterprises and Policy. - Cheltenham, U.K. : Edward Elgar Publishers. - 9781783475674 ; , s. 256-278
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter addresses emerging innovation spaces, driven by new types of customer demand and markets, and specifically new forms of innovations for the poorer segments of the economy. The chapter focuses particularly upon India. Innovations for the poorer segments of the economy has gathered much attention, because a specific characteristic of emerging market economies is that a considerable share of consumers belongs to the bottom (or base) of the pyramid (BOP). Though the individual purchasing power is low, the size of the BOP market segment in sum is enormous taken in aggregate, which makes it an attractive market segment. While these are incentives to access this market segment, companies struggle to deal with the specific market conditions with their traditional business and R&D models. This chapters aims to give an overview on FDI in R&D in emerging markets with a special focus on India and empirical illustrations of innovation strategies and modes of interaction.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Social och ekonomisk geografi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Social and Economic Geography (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Social och ekonomisk geografi -- Ekonomisk geografi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Social and Economic Geography -- Economic Geography (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

base of pyramid
innovation
India

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy