SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/204350"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/204350" > Different opportuni...

Different opportunities to learn: the case of simultaneous equations

Häggström, Johan, 1959 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies,National Center for Mathematics Education, NCM
 (creator_code:org_t)
Rotterdam : Sense publishers, 2014
2014
Engelska.
Ingår i: Algebra teaching around the world. Leung, F.K.S, Park, K., Holton, D. & Clarke, D. (red.). - Rotterdam : Sense publishers. - 9789462097056 ; , s. 233-242
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter presents a methodology of data analysis as a way to conceptualise the concept "opportunity to learn". The examples are taken from a larger comparative study of the teaching of simultaneous equations.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Mathematics education
Variation theory

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Häggström, Johan ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Algebra teaching ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy