SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/212884"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/212884" > Making sense of ico...

Making sense of iconic symbols: a study of preschool children conducting a refuse-sorting task

Ljung-Djarf, A. (författare)
Learning in Science and Mathematics (LISMA),LISMA,Högskolan Kristianstad
Åberg-Bengtsson, Lisbeth (författare)
Högskolan i Borås,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
Ottosson, Torgny (författare)
Learning in Science and Mathematics (LISMA),LISMA,Högskolan Kristianstad
visa fler...
Beach, Dennis, 1956 (författare)
Högskolan i Borås,Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education,University of Gothenburg,Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2014-01-30
2015
Engelska.
Ingår i: Environmental Education Research. - : Informa UK Limited. - 1350-4622 .- 1469-5871. ; 21:2, s. 256-274
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article is part of a larger project focusing upon explanatory illustrations that children encounter in pre- and primary school education. The research questions concerned (a) how preschool children make sense of iconic symbols when placing items of refuse on illustrations of refuse bins in a sorting task and (b) what stumbling blocks they encounter when interpreting these symbols. Video data were collected with 30 children between four and five years of age. From the children's verbal and non-verbal interactions, four different categories of sense-making were constructed: by material, by object type, by appearance and by function. Three stumbling blocks were identified. The first had to do with giving the symbols a different logical meaning to the intended one; the second related to what materials the different refuse items were made of; the third was being able to stick to one correct way of interpreting each symbol.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

illustrations
preschool
sorting refuse
iconic symbols
sense-making
environmental education
EARLY-CHILDHOOD EDUCATION
SUSTAINABILITY
Education & Educational Research
Environmental Studies
environmental education
Lärarutbildning och pedagogisk yrkesverksamhet

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy