SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/223476"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/223476" > Tourism Experience ...

  • Jernsand, Eva Maria,1967Gothenburg University,Göteborgs universitet,Mistra Urban Futures,Centrum för turism,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Tourism,Department of Business Administration, Marketing Group,University of Gothenburg (författare)

Tourism Experience Innovation Through Design

  • Artikel/kapitelEngelska2015

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2015-07-07
  • Informa UK Limited,2015

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/223476
  • https://gup.ub.gu.se/publication/223476URI
  • https://doi.org/10.1080/15022250.2015.1062269DOI
  • https://research.chalmers.se/publication/223476URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Experience innovation is described as collaborative and integrated in day-to-day work. However, a challenge is to capture people's tacit knowledge and make it explicit, in order to bring forth ideas and concepts. The purpose of this article is to illustrate how design can be integrated with experience innovation. A model for experience innovation and design is presented which complies with the prototyping phase of the design process. Visual representations are used for communication and idea generation between stakeholders, to make them build on each other's ideas. The case is the development of a guided tour in Dunga beach, Kisumu, Kenya. Dunga beach is seen as the experiencescape, where the interactions with the physical and social environment become part of the experience innovation process. By active involvement as partners and participants in collaborative activities with guides, residents and tourists, the authors were able to get an in-depth understanding of how experience innovation took place in Dunga. The implication is that the view of experience innovation as a spiral process within the experiencescape increases the understanding of how specific characteristics of the experience could be considered and developed for new or improved experiences.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Kraff, Helena,1983Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan för design och konsthantverk,Mistra Urban Futures,School of Design and Crafts,University of Gothenburg,Chalmers tekniska högskola,Chalmers University of Technology(Swepub:cth)xkrahe (författare)
  • Mossberg, Lena,1956Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen,Centrum för turism,Department of Business Administration,Centre for Tourism,University of Gothenburg(Swepub:gu)xmosle (författare)
  • Göteborgs universitetMistra Urban Futures (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism: Informa UK Limited15:Supplement 1, s. 98-1191502-22501502-2269

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy