Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/267334" >
Begreppsliggörande ...
-
Ahlstrand, Pernilla,1967Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan för scen och musik,Academy of Music and Drama
(författare)
Begreppsliggörande av specifikt undervisningsinnehåll
- Artikel/kapitelSvenska2018
Förlag, utgivningsår, omfång ...
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/267334
-
https://gup.ub.gu.se/publication/267334URI
Kompletterande språkuppgifter
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:vet swepub-contenttype
-
Ämneskategori:kon swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Det övergripande syftet med utvecklingsprojektet är att gemensamt formulera kvaliteter i relation till ett gestaltande arbete i teaterämnet på gymnasiet, där begreppet samspel fokuseras. Utgångspunkten är att kvaliteter som underlag för planering av undervisning, återkoppling och värdering/bedömning av arbetet behöver utvecklas i nära relation med pågående undervisning och det innehåll som är i fokus. Lärare och elever har gemensamt arbetat med praktiska övningar utifrån syftet att fördjupa förståelsen för begreppet samspel och identifiera kvaliteter i ett gestaltande arbete som därefter används i relation till undervisning och genomförande av olika uppgifter samt vid värdering av arbetet.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Göteborgs universitetHögskolan för scen och musik
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
Internetlänk