Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/278162" >
"Om börjor och berä...
"Om börjor och berättande: ett kalejdoskopiskt förhållningssätt i litteraturundervisningen"
-
- Lindell, Ingrid, 1957 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion,Department of Literature, History of Ideas, and Religion
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Natur & Kultur, 2019
- 2019
- Svenska.
-
Ingår i: För berättelsens skull / Ingrid Lindell & Anders Öhman (red.).. - Stockholm : Natur & Kultur. - 9789127824652 ; , s. 65-88
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Genom att fokusera på berättelsers anslag presenteras en undervisningsmodell som utgår från att elever o studenter redan vet en hel del om berättande, har en viss narrativ kompetens. Här varvas film- och romanbörjor med att vi i klassrummet skapar en egen analysmodell.
Ämnesord
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Litteraturvetenskap (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- General Literary Studies (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Litteraturstudier (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- Specific Literatures (hsv//eng)
Nyckelord
- narrativ kompetens
- berättelsers början
- analysmodell
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas