SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/312148"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/312148" > An exploratory stud...

  • Cederqvist, Anne-Marie,1970Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies (författare)

An exploratory study on critical aspects when designing technological solutions with the BBC Micro:bit

  • Artikel/kapitelEngelska2021

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2021

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/312148
  • https://gup.ub.gu.se/publication/312148URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The design of programmed technological solutions (PTS) with programming materials, is a way for developing pupils' technological knowledge related to PTS. However, we know little of what pupils experience from these activities. The aim of this phenomenographic study is to explore what phenomena are in focus and discerned differently when pupils are designing a PTS with the BBC Micro:bit; and to identify necessary knowledge in terms of critical aspects. Data consists of sketches, interviews and video-recordings when pupils, aged 10 and 14, are designing a burglar alarm. The result shows that pupils are struggling with two intertwined phenomena; the dual nature of the PTS, and the BBC Micro:bit material. Critical to discern is what components to use, based on their function, and how to organize them to interact with a code in terms of feedback control. This is interrelated with the programming of conditional statements, and to combine these in terms of blocks, where to discern what the blocks represent, to find them in the editor, and to understand their shape. The results have implications for teaching, suggesting a need to address the interrelated phenomena and facilitate discernment of critical aspects, for developing conceptual and procedural knowledge related to PTS.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Göteborgs universitetInstitutionen för didaktik och pedagogisk profession (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:SIG 9 Conference Gothenburg 2021 Phenomenography and Variation theory

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Cederqvist, Anne ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy