SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/316741"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/316741" > Testing measurement...

Testing measurement invariance of mathematics self-concept and self-efficacy in PISA using MGCFA and the alignment method

Ding, Yi, 1992 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Yang Hansen, Kajsa, 1969 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Klapp, Alli, 1968 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
 (creator_code:org_t)
2022-06-08
2023
Engelska.
Ingår i: European Journal of Psychology of Education. - : Springer Science and Business Media LLC. - 0256-2928 .- 1878-5174. ; 38:2, s. 709-732
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of the study is to investigate the measurement invariance of mathematics self-concept and self-efficacy across 40 countries that participated in the Programme for International Student Assessment (PISA) 2003 and 2012 cycles. The sample of the study consists of 271,760 students in PISA 2003 and 333,804 students in PISA 2012. Firstly, the traditional measurement invariance testing was applied in the multiple-group confirmatory factor analysis (MGCFA). Then, the alignment analyses were performed, allowing non-invariance to a minimum to estimate all of the parameters. Results from MGCFA indicate that mathematics self-concept and self-efficacy hold metric invariance across the 80 groups (cycle by country). The alignment method results suggest that a large proportion of non-invariance exists in both mathematics self-concept and self-efficacy factors, and the factor means cannot be compared across all participating countries. Results of the Monte Carlo simulation show that the alignment results are trustworthy. Implications and limitations are discussed, and some recommendations for future research are proposed.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Measurement invariance
Alignment method
Mathematics self-efficacy
Mathematics self-concept
PISA

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ding, Yi, 1992
Yang Hansen, Kaj ...
Klapp, Alli, 196 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
European Journal ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy