SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/338477"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/338477" > Thinking with fire,...

  • Isaksson, Karin,1980-Högskolan Dalarna,Pedagogiskt arbete (författare)

Thinking with fire, water and sun - material-discursive entanglements in Swedish outdoor education

  • Artikel/kapitelEngelska2024

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Routledge,2024

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/338477
  • https://gup.ub.gu.se/publication/338477URI
  • https://doi.org/10.1080/13504622.2024.2326455DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-48426URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • In this paper, we empirically demonstrate emerging material-discursive entanglements of different bodies in Swedish outdoor education, and thereby provoke openings for questioning some aspects of the conceptualization of a nature/culture divide. Outdoor and environmental education have been criticized for upholding this divide by not paying attention to the power structures through which bodies become sedimented as either human or nature. By discussing entanglements, and how educators might attend to them as a pedagogical tool, our paper responds to this line of thinking. Vital materialism and agential realism were put to work in a post-qualitative study at a Swedish folk high school. Through engagement with a group of outdoor students, empirical material was created and examples of material-discursive entanglements analyzed. We conclude that outdoor educators can create possibilities for attending to the entanglements of different bodies, thereby making possible a learning with them. This may open alternative ways to conduct outdoor education that challenge the conceptualization of a nature/culture divide.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Weldemariam, Kassahun,1981Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies,Gothenburg University, Sweden(Swepub:gu)xweldk (författare)
  • Högskolan DalarnaPedagogiskt arbete (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH: Routledge1350-46221469-5871

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy