SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/57713"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/57713" > All Teachers Are La...

  • Nygren-Junkin, Lilian,1949Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Institutionen för svenska språket,Department of Education,Department of Swedish (författare)

All Teachers Are Language Teachers! On language promoting strategies in the multilingual classroom.

  • Artikel/kapitelEngelska2007

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2007

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/57713
  • https://gup.ub.gu.se/publication/57713URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Abstract, the LEA-project. The Language Educator Awareness (LEA) Project has over the past two years, under the auspices of the Council of Europe, worked on creating materials and activities to raise awareness among teachers(-to-be) about the fact that – regardless of what they “officially” teach – they are all language educators as well, indirectly teaching the language of instruction. Increasingly, in classrooms across Europe, we find a student body that is linguistically heterogeneous. This requires that teachers be equipped with tools to meet the needs of all pupils and to work in ways that promote both subject matter learning and language skills. This is a win-win situation. The pupils learn not only the curriculum content but also the school/majority language, and preferably develop their first language as well to an adult proficiency level. Content learning of any kind is in peril if the language used in the classroom is incomprehensible to the learner. The dual purpose of the LEA project is thus provide awareness raising and language-promoting materials for pre-service and in-service training. In addition, activities aimed at developing positive attitudes towards cultural diversity, most of which can be readily adapted for use in a variety of classrooms. This may in turn give rise to questions about the normative cultural view that is often a product of the majority perspective.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Göteborgs universitetInstitutionen för pedagogik och didaktik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Conference volume, VIPSI-2007 Amalfi

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Nygren-Junkin, L ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Annan humaniora
och Övrig annan huma ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Genusstudier
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Kommunikationsve ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Övrig annan samh ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy