SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:hhs.se:1155029860006056"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:hhs.se:1155029860006056" > In-store demonstrat...

In-store demonstrations as a promotion tool

Lange, Fredrik (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
Nordfält, Jens (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: Journal of Retailing and Consumer Services. - : Elsevier BV. - 0969-6989. ; 20:1, s. 20-25
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Retailers and manufacturers jointly do their best to influence in-store customer behavior. One promotional tool often used by the industry but rarely studied by academics is in-store demonstrations. In this article we look at when and how demonstrations work the best. Two large field experiments were run and the results indicate that in-store demonstrations are powerful tools to increase sales. Furthermore, the results from the experiments show that the effectiveness of the demonstrations vary widely depending on when they and how they are executed.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lange, Fredrik
Nordfält, Jens
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Retai ...
Av lärosätet
Handelshögskolan i Stockholm

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy