SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:hhs.se:1155083950006056"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:hhs.se:1155083950006056" > Effects of ad-brand...

  • Lange, FredrikStockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm (författare)

Effects of ad-brand incongruency

  • Artikel/kapitelEngelska2005

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Informa UK Limited,2005

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:hhs.se:1155083950006056
  • https://research.hhs.se/esploro/outputs/journalArticle/Effects-of-ad-brand-incongruency/991001480537706056URI
  • https://doi.org/10.1080/10641734.2005.10505178DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype
  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype

Anmärkningar

  • In this article, we add to the research on information incongruency in advertising with two studies of ad-brand incongruency. In the first study, subjects were exposed to either an ad that was congruent with the brand schema or an ad that was incongruent with the brand schema. Comparisons showed that the incongruent ad produced a lower ad attitude and ad credibility, but a higher brand attitude and more sophisticated processing of brand-related information. In the second study, the results of ad-brand incongruency on ad attitude, ad credibility and brand attitude were tested at one and two ad exposures. Furthermore, the impact of two moderating variables were tested: need for cognition (NFC), and attitude toward advertising. Theoretical and managerial implications from the two studies are discussed.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Sjödin, HenrikStockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm (författare)
  • Törn, FredrikStockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm (författare)
  • Dahlén, MicaelStockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm(Swepub:hhs)66@hhs.se (författare)
  • Handelshögskolan i StockholmStockholm School of Economics (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of Current Issues and Research in Advertising: Informa UK Limited27:2, s. 1-122164-73131064-1734

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy