SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:hhs.se:1161990200006056"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:hhs.se:1161990200006056" > When Bad is Good (a...

When Bad is Good (and Good is Bad):Examining the Ironic Antecedents and Consequences of Bad Behavior

Belkin, Liuba (författare)
Lehigh University
Crawford, Eean (författare)
University of Iowa
Wakeman, Wiley (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
visa fler...
Ellis, Alexander, P.J. (författare)
University of Arizona
Gale, Jake (författare)
Indiana University
Erez, Amir (författare)
University of Florida
Ghahremani, Hamed (författare)
University of New Orleans
Kong, Dejun (författare)
University of Colorado Boulder
Kuerston, Richard (författare)
Motro, Daphna (författare)
Hofstra University
Payne, Dinah (författare)
University of New Orleans
Perkins, Benjamin, G. (författare)
University of Arizona
Rees, Laura (författare)
Oregon State University
Shapiro, Debra, L. (författare)
University of Maryland, Baltimore
Umphress, Elizabeth Eve (författare)
University of Washington
Chan, Megan (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
Xu, Ning (författare)
Stockholm School of Economics,Handelshögskolan i Stockholm
visa färre...
 (creator_code:org_t)
New York : Academy of Management, 2023
2023
Engelska.
Ingår i: Academy of Management Annual Meeting Proceedings. - New York : Academy of Management. - 2151-6561 .- 0065-0668.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • It is a common assumption that organizations should avoid “bad” behaviors, as such behaviors have very few positive outcomes or they are likely motivated by undesirable antecedents. In this symposium, we question this prevailing wisdom, in several ways. We suggest that bad behaviors may both inspire positive outcomes (task performance) and be motivated by seemingly “positive” or innocuous antecedents (gratitude, psychological distance). Additionally, we find that engaging in “bad” behaviors (expressing anger) may have positive relational consequences. Together this symposium explores a series of counterintuitive findings that help explain why bad may be good, and good bad in ways that helps illuminate unexpected behavioral mechanism in workplace relationships.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy