SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:91c36e02-d8cd-49bb-9d4f-b1ba3aabfc95"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:91c36e02-d8cd-49bb-9d4f-b1ba3aabfc95" > A ray tracing algor...

A ray tracing algorithm for intelligent transport systems in tunnels

Gan, Mingming (författare)
Xu, Zhinan (författare)
Shivaldova, Veronika (författare)
visa fler...
Paier, Alexander (författare)
Tufvesson, Fredrik (författare)
Lund University,Lunds universitet,Institutionen för elektro- och informationsteknik,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Electrical and Information Technology,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
Zemen, Thomas (författare)
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2014
2014
Engelska.
Ingår i: [Host publication title missing].
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • It is well-known that the radio wave propagation mechanisms inside a tunnel are different from the typical outdoor and indoor situations. Since the tunnels represent a significant type of vehicular environments, understanding the channel characteristics for the in-tunnel scenario is crucial for intelligent transport systems design. A widely used tool for simulating channel characteristics for outdoor and indoor scenarios is a deterministic propagation prediction tool, known as ray tracing (RT). However, RT applied for tunnel scenarios has not been studied adequately. In this paper, we first evaluate the real-world in-tunnel vehicle-to-vehicle radio channel measurements on the basis of time-varying power delay profile analysis. Secondly we introduce a RT tool that includes influence of the moving objects, to predict wave propagation mechanisms in the tunnel. In order to reduce computational complexity of RT, we suggest to combine an approximate algorithm for the higher-order reflection components with conventional RT and use a novel subdivision algorithm for modeling the diffuse scattering. Combining the higher-order reflection algorithm with conventional RT allows us to obtain more accurate delay spread results. The numerical simulations show that contribution of both the higher-order reflection and the diffuse components are equally important for the in-tunnel scenarios.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

computational complexity
intelligent transport systems
ray tracing (RT)
tunnel
vehicle-to-vehicle

Publikations- och innehållstyp

kon (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gan, Mingming
Xu, Zhinan
Shivaldova, Vero ...
Paier, Alexander
Tufvesson, Fredr ...
Zemen, Thomas
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy