Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:c4daaeb2-d1b2-4a95-80d0-61ee8de79fc5" >
Moodle som stöd för...
Moodle som stöd för aktivt lärande
-
- Axelsson, Anna (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
- Nilsson, Sandra (författare)
- Lund University,Lunds universitet,Institutionen för datavetenskap,Institutioner vid LTH,Lunds Tekniska Högskola,Department of Computer Science,Departments at LTH,Faculty of Engineering, LTH
-
(creator_code:org_t)
- 2018
- 2018
- Svenska 2 s.
-
Ingår i: 10:e Pedagogiska Inspirationskonferensen 2018. - 2003-3761 .- 2003-377X. ; 10
- Relaterad länk:
-
https://www.lth.se/f... (free)
-
visa fler...
-
https://lup.lub.lu.s...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- För att lära sig programmera måste studenterna själva vara aktiva och öva programmering på dator. Med ett omfattande kursinnehåll går det av resursskälinte att göra all nödvändig övning obligatorisk därför har vi digitaliserat övningsuppgifter som tidigare varit på papper i ett försök att få studenterna att göra fler övningar på med en mer aktiv approach.Försöken har mottagits väl och en majoritet av studenterna menar att de lärt sig mer jämfört med vad de hade gjort på traditionella pappersövningar.
Ämnesord
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Annan teknik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Other Engineering and Technologies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- moodle
- coderunner
- Gamification
Publikations- och innehållstyp
- kon (ämneskategori)
- ref (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas