SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:cb7cd510-3670-4c69-8598-139e101818a8"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:lup.lub.lu.se:cb7cd510-3670-4c69-8598-139e101818a8" > Value creation char...

Value creation character and value assessment responsibility

Johansson, Magnus (författare)
Lund University,Lunds universitet,Företagsekonomiska institutionen,Ekonomihögskolan,Department of Business Administration,Lund University School of Economics and Management, LUSEM
Olsson, Göran (författare)
Lund University
Andersson, Linn (författare)
Lund University,Lunds universitet,Företagsekonomiska institutionen,Ekonomihögskolan,Department of Business Administration,Lund University School of Economics and Management, LUSEM
 (creator_code:org_t)
2016-08-17
2016
Engelska 20 s.
Ingår i: Journal of Revenue and Pricing Management. - : Springer Science and Business Media LLC. - 1476-6930 .- 1477-657X. ; 16:1, s. 56-75
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Value-based pricing is by many companies as well as in academia perceived as the preferred pricing model. The pricing literature includes a long-standing debate on pricing authority and centralized pricing authority can be associated with value-based pricing strategies. A critical success factor for value-based pricing is customer value assessment, and many companies have experienced challenges in implementing value assessment to support its value-based pricing. This paper outlines how centralized versus delegated value assessment responsibility depends on the organization’s value creation character and the variations in value in use for different customers within individual market segments. Based on the integration of literature on pricing and value configurations we propose a framework which we then exemplify by four illustrative cases for which data were gathered by semi-structured interviews. By considering the implications of value creation models on value assessment following our framework we contribute to the understanding of how value assessment responsibilities should be assigned for firms working with value-based pricing.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

value assessment pricing B2B segment

Publikations- och innehållstyp

art (ämneskategori)
ref (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Johansson, Magnu ...
Olsson, Göran
Andersson, Linn
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Reven ...
Av lärosätet
Lunds universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy