SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/46761157-3110-429a-9b29-9e461f2bf25d"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/46761157-3110-429a-9b29-9e461f2bf25d" > The Storyline appro...

The Storyline approach : promoting learning through cooperation in the second language classroom

Ahlquist, Sharon (författare)
Kristianstad University
 (creator_code:org_t)
2014-09-24
2015
Engelska 14
Ingår i: Education 3-13. - : Routledge. - 0300-4279 .- 1475-7575. ; 43:1, s. 40-54
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In the Storyline approach, a fictive world is created in the classroom, with learners working in small groups, taking on the role of characters in a story. The story develops as they work on a range of tasks which integrate the practical and theoretical content of the curriculum. This article reports on a study based on the syllabus for English, in which a class of Swedish 11-13 year olds took on the roles of families who had moved into a new sreet in England, and highlights the role played by cooperative group work in the second language learning process.

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ahlquist, Sharon
Artiklar i publikationen
Education 3-13
Av lärosätet
Högskolan Kristianstad

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy