Sökning: onr:"swepub:oai:researchportal.hkr.se/admin:publications/ec3ded6c-daf0-44fa-8759-c9dbd803fc62" >
Naturvetenskapernas...
Naturvetenskapernas karaktär i klassrummet
-
- Hansson, Lena (författare)
- Learning in Science and Mathematics (LISMA),LISMA
-
- Leden, Lotta (författare)
- Learning in Science and Mathematics (LISMA),LISMA
-
- Pendrill, Ann-Marie (författare)
- Lund University
-
visa fler...
-
Arvidsson, Åsa (författare)
-
Stolpe, Karin (creator_code:editor_t)
-
Höst, Gunnar (creator_code:editor_t)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789179299804
- Linköping : Linköpings universitet, 2019
- 2019
- Svenska 8
-
Ingår i: Från forskning till fysikundervisning. - Linköping : Linköpings universitet. ; , s. 23-31
- Relaterad länk:
-
https://researchport... (primary) (free)
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vikten av att behandla naturvetenskapernas karaktär (’NatureofSci-ence’, NOS) i NO-undervisningen har länge lyfts fram i dennv-didak-tiska forskningslitteraturen. NOS är också del av många länders kurs-planer, däribland de svenska. Dock saknas traditioner i skolan att ar-beta med området och det finns ett behov av både undervisnings-material och exempel på hur en sådan undervisning kan se ut. Nation-ellt resurscentrum för fysik har arbetat med flera forsknings-och ut-vecklingsprojekt med koppling till NOS. Ett sätt har varit att lärare, inom ramen för fortbildningskurser, har provat att undervisa NOS och dela sina erfarenheter med andra lärare. I den här artikeln berättar vi om olika sätt att arbeta med NOS och tipsar om resurser i form avundervisningsmaterial ochtexter som kan tjäna som inspiration för dig som lärare
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas