SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "L773:1403 1353 "

Search: L773:1403 1353

  • Result 1-10 of 10
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Carlson, Marie, 1950 (author)
  • Bilden av Sverige och ’det svenska’ i SFI-läromedel.
  • 2006
  • In: Språket och kunskapen – att lära på sitt andraspråk i skola och högskola, Rapport från nordisk konferens den 7-8 oktober 2005 i Göteborg. Red. Inger Lindberg & Karin Sandwall. ROSA 7, Rapporter om svenska för andraspråk, Institutet för svenska som andraspråk, Göteborgs universitet.. - 1403-1353. ; :ROSA 8, s. 91-114
  • Journal article (other academic/artistic)
  •  
2.
  •  
3.
  •  
4.
  • Franker, Qarin, 1952 (author)
  • Marjane - en iranska i Europa. språk och identitetsskapande i den grafiska romanen Persepolis.
  • 2008
  • In: Språk och gräns/er - Om språk och identitetsskapande i några skönlitterära verk. Redaktör: Marie Carlson. Rapporter om svenska som andraspråk (ROSA). - 1403-1353. ; 11
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • Genom att använda ett socialkonstruktionistiskt perspektiv i förståelsen av huvudpersonens olika identiteter visas hur plats, situation och relationer har betydelse när en person försöker "relevantgöra" sin identitet i olika sammanhang. Kapitlet innehåller ett flertal illustrationer från den grafiska romanen Persepolis 1-4.
  •  
5.
  • Frenander, Anders (author)
  • Inledning 1-2012
  • 2012
  • In: Nordisk kulturpolitisk tidskrift. - : Centrum för kulturpolitisk forskning. - 1403-3216 .- 2000-8325. ; 2012:1, s. 3-7
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Det nya nummer av Nordisk Kulturpolitisk Tidskrift som du nu har klickat in dig på är ett till innehållet blandat nummer. Det presenterar artiklar om de mest skilda frågor som på olika sätt berör det kulturpolitiska området. De sju artiklarna handlar om bokpolitik i Europa, om arbetsvillkoren för konstnärer i Norge, om arkitekttävlingar i Sverige, om konstnärskarriärer för andra generationens invandrare i Norge, om en granskning av det svenska Konstfrämjandets syn på konstens värde, om musiklärarutbildning i Norge och om retoriken kring vad som är dålig kvalitet i konst.
  •  
6.
  •  
7.
  • Holmberg, Per, 1964 (author)
  • Funktionell grammatik för skolans textarbete
  • 2006
  • In: Språket och kunskapen : att lära på sitt andraspråk i skola och hö,kola : rapport från nordisk konferens den 7-8 oktober 2005 i Göteborg / redaktörer: Inger Lindberg och Karin Sandwall. - 1403-1353.
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
8.
  • Holmegaard, Margareta, 1942, et al. (author)
  • Projektet Ord i Läroböcker (OrdiL)
  • 2005
  • In: Språket och Kunskapen - att lära sig på sitt andraspråk. - 1403-1353.
  • Journal article (other academic/artistic)
  •  
9.
  • von Brömssen, Kerstin, 1952 (author)
  • Krävs det en burqa för att bli sedd?
  • 2006
  • In: Inger Lindberg & Karin Sandwall (Red.), (2006) Språket och kunskapen - att lära på sitt andraspåk i skola och högskola. Rapport från nordisk konferens den 7-8 oktober, 2005 i Göteborg.. - 1403-1353. ; :Nummer 7
  • Journal article (peer-reviewed)
  •  
10.
  • Borsch, Anne Sofie, et al. (author)
  • Health, Education and Employment Outcomes in Young Refugees in the Nordic Countries : A Systematic Review
  • 2019
  • In: Scandinavian Journal of Public Health. - : SAGE Publications. - 1403-4948 .- 1651-1905. ; 47:7, s. 735-747
  • Research review (peer-reviewed)abstract
    • Objectives: Since 2000, approximately 500,000 refugees have settled in the Nordic countries, about a third of them being children and young people. To identify general trends, and to detect gaps in the existing knowledge about the socioeconomic and health status of these young refugees, this review discusses the literature regarding three key areas related to welfare policy: health, education and employment. Methods: A systematic search in PubMed, Scopus, SocINDEX, Sociological Abstracts, Embase and Cochrane, and a search for publications from relevant institutions were undertaken. All publications had to be original quantitative studies published since 1980. The total number of studies identified was 1353, 25 publications were included. Results: Young refugees had poorer mental health than ethnic minority and native-born peers. Mental health problems were related to pre-migration experiences but also to post-migration factors, such as discrimination and poor social support. Refugees performed worse in school than native-born and few progressed to higher education. Experiencing less discrimination and having better Nordic language proficiency was associated with higher educational attainment. A higher proportion of refugees were unemployed or outside the labour force compared with other immigrants and native-born. Assessment instruments varied between studies, making comparisons difficult. Conclusions: The study suggests pre-migration factors but also post-migration conditions such as perceived discrimination, social support and Nordic language proficiency as important factors for the mental health, education and employment outcomes of young refugees in the Nordic countries. Further Nordic comparative research and studies focusing on the relationship between health, education and employment outcomes are needed.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 10

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view