1. |
- Amnér, Gunilla, et al.
(författare)
-
Dilemman vi lever
- 2018
-
Ingår i: Pedagogiska dilemman: Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2016. - 9789188473158 ; 2016, s. 15-28
-
Konferensbidrag (refereegranskat)
|
|
2. |
- Anving, Terese, et al.
(författare)
-
Informationskompetens – generella färdigheter för fördjupat lärande
- 2012
-
Ingår i: Proceedings, Lunds universitets utvecklingskonferens 11. - 9789197797467 ; , s. 107-116
-
Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
- Förmågan att effektivt utnyttja och kritiskt förhålla sig till olika informationsresurser – ”information literacy” eller informationskompetens – är en central färdighet i det moderna samhället. Det utgör också en allt viktigare del av lärandet i högre utbildning. Syftet med detta paper är tvåfaldigt: 1) att problematisera relationen mellan informationskompetens som en generell färdighet och mer specifika ämnesorienterade kunskaper och färdigheter; 2) ge exempel på och utveckla redskap för lärare att på ett ämnesmässigt integrerat sätt arbeta med, utveckla och examinera studenternas informationskompetens. Ett huvudspår i framställningen är att synliggöra hur träningen i informationskompetens kan stimulera och hjälpa studenterna till fördjupade ämneskunskaper.
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
- Badersten, Björn, et al.
(författare)
-
Den goda ämbetsmannen
- 2008
-
Ingår i: Politikerna, tjänstemännen och makten.
-
Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
|
|