SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Nilson Maria 1965 ) "

Sökning: WFRF:(Nilson Maria 1965 )

  • Resultat 1-10 av 110
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  •  
2.
  •  
3.
  • Creelman, Alastair, 1958-, et al. (författare)
  • Teaching Humanities Online : Practical Examples from Linnaeus University
  • 2020
  • Ingår i: Doing Digital Humanities. - Växjö : Linnaeus University Press. - 9789189081666 - 9789189081659 ; , s. 65-80
  • Bokkapitel (refereegranskat)abstract
    • The focus in this chapter is on teaching humanities using different digital tools and platforms and how this can both challenge existing practices and develop new ways of teaching subjects like languages and comparative literature.
  •  
4.
  • Davidsson, Cecilia, 1963-, et al. (författare)
  • Norrtullsligan : En dialog som fortsätter
  • 2022
  • Ingår i: Litteraturen i arbete. - : Trolltrumma. - 9789198632613 ; , s. 139-150
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  • Ehriander, Helene, 1962-, et al. (författare)
  • Frihet i en liten burk? : Om flexibilitet och struktur i nätbaserad undervisning
  • 2017
  • Ingår i: HumaNetten. - Växjö : Linnaeus University Press. - 1403-2279. ; :39, s. 6-13
  • Tidskriftsartikel (populärvet., debatt m.m.)abstract
    • 2016 är det tio år sedan Helene Ehriander startade den första sommarkursen vid Litteraturvetenskapliga institutionen på Växjö universitet, som idag heter Institutionen för film och litteratur vid Linnéuniversitetet. Kursen handlade om Astrid Lindgrens författarskap och blev en stor succé med flera hundra studenter från hela landet. Idag har vi erfarenheter från ett tiotal distanskurser i varierande ämnen och från tusentals studenter som gått våra sommarkurser. Vi har genom åren arbetat med ett flertal olika lärplattformar och utvecklat både kursinnehåll och en allt mer medveten nätpedagogik under årens lopp. Lärandets villkor och förutsättningar förändras ständigt, och det blir särskilt tydligt när man arbetar med nätbaserad undervisning där den tekniska utvecklingen går framåt i snabb takt. I följande artikel diskuterar vi hur vi arbetat med våra nätbaserade kurser och vilka förändringar vi gjort genom åren där vi dels gått från det mer flexibla till det mer strukturerade, dels blivit betydligt skickligare på att både aktivera studenter och på att få dem att samarbeta med varandra. Vi kommer att fokusera vår diskussion på utmaningar och motgångar, menockså framgångar vad gäller att arbeta med flexibilitet och struktur i nätbaserad undervisning.
  •  
8.
  •  
9.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-10 av 110

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy