SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Parkin John) "

Sökning: WFRF:(Parkin John)

  • Resultat 1-9 av 9
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Assimes, Themistocles L., et al. (författare)
  • Lack of Association Between the Trp719Arg Polymorphism in Kinesin-Like Protein-6 and Coronary Artery Disease in 19 Case-Control Studies
  • 2010
  • Ingår i: Journal of the American College of Cardiology. - : Elsevier BV. - 0735-1097. ; 56:19, s. 1552-1563
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • Objectives We sought to replicate the association between the kinesin-like protein 6 (KIF6) Trp719Arg polymorphism (rs20455), and clinical coronary artery disease (CAD). Background Recent prospective studies suggest that carriers of the 719Arg allele in KIF6 are at increased risk of clinical CAD compared with noncarriers. Methods The KIF6 Trp719Arg polymorphism (rs20455) was genotyped in 19 case-control studies of nonfatal CAD either as part of a genome-wide association study or in a formal attempt to replicate the initial positive reports. Results A total of 17,000 cases and 39,369 controls of European descent as well as a modest number of South Asians, African Americans, Hispanics, East Asians, and admixed cases and controls were successfully genotyped. None of the 19 studies demonstrated an increased risk of CAD in carriers of the 719Arg allele compared with noncarriers. Regression analyses and fixed-effects meta-analyses ruled out with high degree of confidence an increase of >= 2% in the risk of CAD among European 719Arg carriers. We also observed no increase in the risk of CAD among 719Arg carriers in the subset of Europeans with early-onset disease (younger than 50 years of age for men and younger than 60 years of age for women) compared with similarly aged controls as well as all non-European subgroups. Conclusions The KIF6 Trp719Arg polymorphism was not associated with the risk of clinical CAD in this large replication study. (J Am Coll Cardiol 2010;56:1552-63) (C) 2010 by the American College of Cardiology Foundation
  •  
2.
  • Batley, Richard, et al. (författare)
  • New appraisal values of travel time saving and reliability in Great Britain
  • 2019
  • Ingår i: Transportation. - : Springer. - 0049-4488 .- 1572-9435. ; 46:3, s. 583-621
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • This paper provides an overview of the study Provision of market research for value of time savings and reliability' undertaken by the Arup/ITS Leeds/Accent consortium for the UK Department for Transport (DfT). The paper summarises recommendations for revised national average values of in-vehicle travel time savings, reliability and time-related quality (e.g. crowding and congestion), which were developed using willingness-to-pay (WTP) methods, for a range of modes, and covering both business and non-work travel purposes. The paper examines variation in these values by characteristics of the traveller and trip, and offers insights into the uncertainties around the values, especially through the calculation of confidence intervals. With regards to non-work, our recommendations entail an increase of around 50% in values for commute, but a reduction of around 25% for other non-workrelative to previous DfT WebTAG' guidance. With regards to business, our recommendations are based on WTP, and thus represent a methodological shift away from the cost saving approach (CSA) traditionally used in WebTAG. These WTP-based business values show marked variation by distance; for trips of less than 20miles, values are around 75% lower than previous WebTAG values; for trips of around 100miles, WTP-based values are comparable to previous WebTAG; and for longer trips still, WTP-based values exceed those previously in WebTAG.
  •  
3.
  • Glasbey, JC, et al. (författare)
  • 2021
  • swepub:Mat__t
  •  
4.
  • 2021
  • swepub:Mat__t
  •  
5.
  • 2021
  • swepub:Mat__t
  •  
6.
  •  
7.
  • Robertson, Kerstin, 1961-, et al. (författare)
  • Cykelvänlig stad - betydelsen av stadsutformning och infrastruktur
  • 2013
  • Rapport (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Denna rapport presenterar resultatet från en studie med syfte att analysera om och i vilken omfattning stadens och transportsystemets utformning kan förklara förekomsten av cykling i städer. Analysen visar bland annat att avstånd är den mest avgörande faktorn när det gäller valet att cykla. Cykeltrafik i städer kan ha flera positiva effekter på livskvalitet. Trots detta varierar cykelandelen kraftigt mellan olika städer och länder, och i många städer finns en stor potential för ökad cykling. Bättre kunskap om orsakerna till dessa skillnader är viktigt för att kunna formulera policys och skapa åtgärder som främjar cykling. Analysen är baserad på publicerade studier av relationen mellan cykling och olika egenskaper hos den fysiska urbana miljön. Målet var att göra en systematisk genomgång av relevanta publicerade artiklar och att genomföra en statistisk meta-analys av relationen mellan cykling och olika aspekter av städernas fysiska miljö. Den statistiska meta-analysen visade att avstånd var den mest avgörande faktorn för valet att cykla. Markanvändning hade näst störst betydelse men även variablerna transportsystemet, stadsmiljön och säkerhet hade signifikant betydelse. Variabeln transportsystemet inkluderade bland annat olika mått på gatu- och cykelnätets länktäthet, förekomsten av och kvaliteten på cykelinfrastrukturen. Stadsmiljön inkluderade olika egenskaper såsom typ av bebyggelse och stadsdel, men även estetiska kvaliteter och attraktivitet medan variabeln säkerhet inkluderade både trafiksäkerhet och trygghet. Detta resultat överensstämde väl med resultatet från analysen av slutsatser i publicerade översikter inom området. Med en viss reservation för svårigheterna att demonstrera orsakssamband bedömer vi att de undersökta variablerna är relevanta för lokal planering som syftar till ökad cykling. Detaljerade modeller av effekterna av olika faktorer är naturligtvis av relevans och betydelse för att förbättra vår kunskap och förståelse, och det är viktigt att denna information kommuniceras och görs tillgängliga för beslutsfattare och planerare. Betydelsen av olika faktorer i olika städer måste härledas från sådan grundläggande kunskap i kombination med lokalkännedom.
  •  
8.
  • Saxena, Richa, et al. (författare)
  • Genome-wide association analysis identifies loci for type 2 diabetes and triglyceride levels
  • 2007
  • Ingår i: Science. - : American Association for the Advancement of Science (AAAS). - 1095-9203 .- 0036-8075. ; 316:5829, s. 1331-1336
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • New strategies for prevention and treatment of type 2 diabetes (T2D) require improved insight into disease etiology. We analyzed 386,731 common single-nucleotide polymorphisms (SNPs) in 1464 patients with T2D and 1467 matched controls, each characterized for measures of glucose metabolism, lipids, obesity, and blood pressure. With collaborators (FUSION and WTCCC/UKT2D), we identified and confirmed three loci associated with T2D - in a noncoding region near CDKN2A and CDKN2B, in an intron of IGF2BP2, and an intron of CDKAL1 - and replicated associations near HHEX and in SLC30A8 found by a recent whole-genome association study. We identified and confirmed association of a SNP in an intron of glucokinase regulatory protein (GCKR) with serum triglycerides. The discovery of associated variants in unsuspected genes and outside coding regions illustrates the ability of genome-wide association studies to provide potentially important clues to the pathogenesis of common diseases.
  •  
9.
  • Kanai, M, et al. (författare)
  • 2023
  • swepub:Mat__t
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-9 av 9

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy