SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Bengmark Samuel 1965) "

Sökning: WFRF:(Bengmark Samuel 1965)

  • Resultat 1-32 av 32
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  •  
2.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • Chalmersutbildning kan ge högre lärarstatus
  • 2009
  • Ingår i: Göteborgs Posten, Debatt, nätupplagan.
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Läraryrket behöver en uppvärdering och stora pensionsavgångar samt svårigheter att konkurrera om studenter till lärarutbildningen kräver åtgärder och nytänkande. Chalmers vill därför starta ämneslärarutbildning i data, fysik, kemi, matematik och teknik så att studenten kan få både en lärarexamen och en ingenjörsexamen, skriver bland andra Samuel Bengmark, programansvarig för Chalmers lärarutbildning.
  •  
3.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • Combining engineering and teacher education – ideas and experiences from Chalmers University of Technology
  • 2021
  • Ingår i: Bidrag från 8:e Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. - 9789178672714
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • In response to the lack of STEM teachers in Sweden, Chalmers University of Technology offers a double degree program in engineering and education. This article investigates which ideas behind the program’s design have been of particular value in implementing the program and their added value. The five main ideas are: involve skilled schoolteachers called master teachers in the education, having many entrances to the program but only one exit, using interviews as part of the admission process, using a competency model to ensure coherence in the education, focusing on concrete work skills at the beginning of the education and later move on to theory and further development. We invite other universities to consider double degree programs in engineering and education and be inspired by these five ideas in their implementation.
  •  
4.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • Pragmatic Research on Educational Practice
  • 2023
  • Ingår i: Proceedings Chalmers Conference on Teaching and Learning 2023. - 9789188041548 ; , s. 56-59
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • During a round table discussion at a collegial conference on teaching and learning, a focus group with 12 teachers from a technical university discuss challenges with studying their own teaching practice. Furthermore, a concept called PREP – Pragmatic Research on Educational Practice, with the goal of engaging engineering educators in studying, documenting, and sharing their initiatives to improve teaching practices, is introduced and discussed. Among the main obstacles to researching their own teaching practice, the participants pointed to a lack of time, know-how, and motivation. They expressed that there is potential in the collegial part of PREP and the time efficiency of using what can be studied during a course. The role of PREP studies, in relation to regular educational research, is also discussed, and that PREP may be perceived as a devaluation of educational science was problematized. Some participants felt that it was very likely that they would participate in a PREP group next academic year if given the opportunity.
  •  
5.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • PREP – en kollegial process för att forska på sin egen undervisning.
  • 2023
  • Ingår i: Bidrag från den 9:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. - 9789174856200
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Många av oss ingenjörsutbildare prövar olika pedagogiska idéer i vår undervisning och försöker förstå om de fungerar bra. Dock är det oftast svårt att lyckas driva analysen hela vägen, inte sällan på grund av tidsbrist, osäkerhet om hur man skall gå till väga eller bristande motivation. Vi tror därför att det behövs en ny form av kollegialt samarbete med målet att stödja undersökningar av egen undervisningspraktik som hjälper lärare att överkomma dessa utmaningar. Vi föreslår därför en kollegial process, som vi kallar PREP, Pragmatic Research on Educational Practice, som innebär att en grupp kollegor, gärna från olika universitet, stöttar varandra att genomföra studier av sina undervisningsaktiviteter. Vårt syfte med denna workshop är att berätta lite om våra erfarenheter med PREP så långt, samt att du skall få smaka på PREP och se om denna process kan vara till hjälp för dig. Samtidigt önskar vi få ta del av dina åsikter om vad i denna process som är mest värdefullt och vad som kan förbättras.
  •  
6.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • PREP- Pragmatic Research on Educational Practice
  • 2023
  • Ingår i: SEFI 2023 - 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education : Engineering Education for Sustainability, Proceedings - Engineering Education for Sustainability, Proceedings. - : SEFI. - 9782873520267 ; , s. 163-172
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • We investigate a concept called PREP - Pragmatic Research on Educational Practice, with the goal of engaging engineering educators in studying, documenting and sharing their initiatives to improve teaching practices. This concept is compared to other methodologies where the researcher and educational practitioner sometimes coincide. The study is based on a pilot, with six participants following the PREP program for three months, which we study autoethnographically. We also carried out a focus group discussion (n=12) to investigate to what extent university teachers regard the ideas from the PREP program as helpful for studying educational activities and sharing what they do and find.
  •  
7.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • What graduates want in teacher education
  • 2024
  • Ingår i: Scandinavian Journal of Educational Research. - 0031-3831 .- 1470-1170. ; In press
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • To understand what to improve in initial teacher education to better prepare teachers for their profession, we asked alumni (N = 93) from three Swedish initial teacher education programs, what in their education they thought had benefited them the most in preparing them for a teaching career, and what they thought was lacking given their professional needs. Questionnaire responses yielded seven categories: leadership, practicum, didactics, teaching methods, assessment, and personal development. Our results show that the practicum is seen as very valuable and that alumni wish they had been taught more about leadership in the classroom, and teaching methods. On the other hand, there is little evidence that the alumni value the theoretical parts of their programs, including scientific inquiry, in contrast to what research says is essential and what national regulations demand. Differences in replies between the three programs are also discussed and related to the features of the programs.
  •  
8.
  • Larsson, J., et al. (författare)
  • A developmentally descriptive method for quantifying shape in gastropod shells
  • 2020
  • Ingår i: Journal of the Royal Society Interface. - : The Royal Society. - 1742-5689 .- 1742-5662. ; 17:163
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • The growth of snail shells can be described by simple mathematical rules. Variation in a few parameters can explain much of the diversity of shell shapes seen in nature. However, empirical studies of gastropod shell shape variation typically use geometric morphometric approaches, which do not capture this growth pattern. Wehave developedaway toinfera setofdevelop-mentally descriptive shape parameters based on three-dimensional logarithmic helicospiral growth and using landmarks from two-dimensional shell images as input. We demonstrate the utility of this approach, and compare it to the geometric morphometric approach, using a large set of Littorina saxatilis shells in which locally adapted populations differ in shape. Our method can be modified easily to make it applicable to a wide range of shell forms, which would allow for investigations of the similarities and differences between and within many different species of gastropods. © 2020 The Authors.
  •  
9.
  • Lundh, Torbjörn, 1965, et al. (författare)
  • Fermat Pedagogy – a method to help students make effective lecture notes
  • 2018
  • Ingår i: 6:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar Göteborg, 2017-11-22 - 2017-11-23, s. 61-65. ; , s. 61-65
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • We have developed and implemented a form of lecturing, which we call Fermat Pedagogy, that promotes analternative form of student note-taking. We did a comparative study in a basic calculus course if about 300 students randomly divided into two groups, one taught with Fermat Pedagogy and one control group. We used a diagnostic test and the final test to collect data. We report both the students thoughts about note-taking and also about the level of knowledge in both groups in the beginning andin the end of the course. The main three opinions about note-taking that we find in the students response are that note-taking help to keep focus, that the notes provide an shorter text and but that note-taking makes it harder to listen.The quantitative results indicates that Fermat Pedagogy can help the more motivated students to get a higher grade, but seem also have the effect that the weaker students do worse than they otherwise should have. These indications are not conclusive and need more studies to be verified. This may never the less make a foundation for a discussion on how we might look at our own lectures and how they are perceived, and documented, by our students.
  •  
10.
  • Lundh, Torbjörn, 1965, et al. (författare)
  • Politiker missar på nytt det centrala
  • 2014
  • Ingår i: Svenska Dagbladet, Opinion, Brännpunkt 4 april 2014. - 1101-2412.
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Läraruppdraget är en mycket komplex uppgift. Fokus måste därför ligga på att 1. göra läraryrket attraktivt så att vi lockar de mest drivna studenterna att söka sig till yrket, och 2. se till de som är verksamma som lärare rustas för att fungera i den komplexa rollen.
  •  
11.
  •  
12.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Alternerande föreläsningar - ett undervisningsexperiment där föreläsande varvas med studentarbete
  • 2018
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Alternerande föreläsningar är föreläsningar som varvar informationsdelning, dvs då studenten lyssnar på föreläsaren, med studentaktivitet, då studenterna jobbar med utvalda uppgifter och diskuterar dessa med sina bänkgrannar. Två större kurser i matematikkurser vid två olika universitet har givits uteslutande med alternerande föreläsningar. Studenternas värderingar har samlats in i mitten och i slutet av kurserna. Resultaten från ett av de två universiteten redovisas här. Resultaten visar att för vissa studenter möter de alternerande föreläsningar framgångsrikt två didaktiska utmaningar: möjligheten att behålla fokus samt möjligheten att ta vara på den väldokumenterade lärandepotentialen som finns i studentdiskussioner. Vi studerar vidare en tredje didaktisk utmaning, bristen på individualisering i föreläsningar, och finner att denna utmaning närmast accentueras i den implementering av alternerande föreläsningar vi har prövat. Resultaten visar också att studenternas bedömning av de studentaktiva inslagen samvarierade med deras sammanfattande omdöme av kurserna. De studenter som värderar det alternerande inslagen högt (32%) ser ett värde i att få reflektera och samtala med bänkgrannar. Gruppen med studenter som värderar de studentaktiva inslagen lågt (27%) värderar istället filmade föreläsningar högre och de önskar mer av envägs informationsöverföring.
  •  
13.
  •  
14.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Kleinian Lesson Planning Cycle
  • 2012
  • Ingår i: 12th International Congress on Mathematical Education (ICME-12).
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
15.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Learning and Leadership
  • 2012
  • Ingår i: 12th International Congress on Mathematical Education (ICME-12).
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
16.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Lectures with Worksheets
  • 2024
  • Ingår i: The 21st SEFI Special Interest Group in Mathematics – SIG in Mathematics PROCEEDINGS. - 9782873520250
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • We report on a teaching intervention in which mathematics lectures were modified to include the use of worksheets with tasks that students were asked to work on with peers periodically during the lectures. Do the students find this format beneficial, and does it help them with the challenges during lectures? The data consists of students´ perceptions about the intervention, collected as free-text answers to questionnaires, and was collected in two calculus courses, one in the USA (n=246) and one in Europe (n=106). The data is coded and categorised, and some basic descriptive statistics are compiled. As a framework for the analysis, we use three didactical challenges for lectures: (1) activating prior knowledge for all students, (2) retaining student focus, and (3) a lack of opportunities for students to get back on track during mathematics lectures. We find that the respondents mostly find the worksheets beneficial but time-consuming. There are indications that the respondents perceive that using worksheets diminishes problems related to the didactical challenges above. However, the challenge regarding activating prior knowledge for all students is not satisfactorily met. Practical implications of these results are discussed, including challenges with the time use and the need to understand which properties of the worksheets influence the students’ experiences the most.
  •  
17.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Mattesherpa
  • 2009
  • Ingår i: Nämnaren. - 0348-2723. ; 36:3, s. 38-39
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
18.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Mattesherpa
  • 2009
  • Ingår i: Nämnaren. - 0348-2723. ; 36:3, s. 38-39
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
19.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Matteutbildningens framtid står och faller med lärarna
  • 2014
  • Ingår i: Skolledaren. - 0037-6515. ; :3, april:3, s. 20-
  • Tidskriftsartikel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Skolans matematikutbildning står och faller med lärarna. Att sats på läranas kunskaper skall inte ses som en kostand utan som en invsestering som förbättrar skolans resultat. Skolledare har ansvar för att säkra lärarnas kompetens.
  •  
20.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Pragmatic Research on Educational Practice - PREP
  • 2022
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Ambitious educators try different forms of interventions in their teaching to see what the effects are. However, they often do not have enough time, or data, to meet the requirement of regular educational research. In this talk, we describe a program for studying and improving teaching practices that uses the activities that educators often already do when developing and evaluating courses and assessing students’ knowledge. We call this Pragmatic Research on Educational Practice, or PREP for short. PREP aims to inspire educators to support each other in the process and share the knowledge they gain to add value to the teaching community and themselves without adding too much to their workload.
  •  
21.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • Siffror och statistik missbrukas lättare om kunskapsnivån är låg
  • 2015
  • Ingår i: Dagens Nyheter. - 1101-2447.
  • Tidskriftsartikel (populärvet., debatt m.m.)abstract
    • Både matematik och humaniora utgör grunden för bildning och förståelsen av vår omvärld. Svaga matematikkunskaper är i sig ett demokratiproblem och gör medborgarna mer utsatta för manipulation, skriver företrädare för KTH och Chalmers.
  •  
22.
  • Bengmark, Samuel, 1965, et al. (författare)
  • Success-factors in transition to university mathematics
  • 2017
  • Ingår i: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. - : Taylor & Francis Group. - 0020-739X .- 1464-5211. ; 48:7, s. 988-1001
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • This study examines different factors' relative importance for students' performance in the transition to university mathematics. Students' characteristics (motivation, actions and beliefs) were measured when entering the university and at the end of the first year. Principal component analysis revealed four important constructs: Self-efficacy, Motivation type, Study habits and Views of mathematics. Subsequently, orthogonal partial least squares (OPLS) analysis was used for measuring the constructs' ability to predict students' university mathematics grades. No individual constructs measured at the time of entrance predicted more than 5% of the variation. On the other hand, jointly they predicted 14%, which is almost in pair with upper secondary grades predicting 17%. Constructs measured at the end of the first year were stronger predictors, jointly predicting 37% of the variation in university grades, with Self-efficacy (21%) and Motivation (12%) being the two strongest individual predictors. In general, Study habits were not important for predicting university achievement. However, for students with low upper secondary grades, the textbook and interaction with peers, rather than internet-based resources, contributed positively to achievement. The association between Views of mathematics and performance was weak for all groups and non-existing for students with low grades.
  •  
23.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Teaching Competencies
  • 2023
  • Ingår i: Proceedings for the 51st Annual Conference of the European Society for Engineering Education. - 9782873520267 ; , s. 3089-3095
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • In search of a model of teaching competencies for engineering education, we led a focus group discussion as a workshop at SEFI2023, where we got practitioners’ perspectives on essential competencies for teaching. These were compared to a model of teaching competencies called the S2L model, developed and used at a technical university in Sweden. The aim of the workshop was to enrich the participants’ understanding of which competencies are essential for teaching and to challenge and improve the S2L model. After the workshop, the competencies collected from the participants were analysed using content analysis. The results show that the teaching competencies suggested by the participants fit into the S2L model, giving the model support. The participants agreed that a model for teaching competencies is very useful for educators, for example, in self-development and when supporting new colleagues, as a checklist and a common language. They also expressed that the workshop had widened their views on teaching competencies.
  •  
24.
  • Bengmark, Samuel, 1965 (författare)
  • Undervisningskompetenser, vad är det?
  • 2019
  • Ingår i: Bidrag från 7:e Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. - 9789177906056 ; , s. 229-230
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Målet med denna workshop är att workshopdeltagarna skall få nya perspektiv på vad som krävs för att lyckas med undervisning. Vi utgår från deltagarnas verkligheter för att identifiera kompetenser som krävs i undervisning i ingenjörsutbildning. Dessa prövas sedan mot den modell för undervisningskompetens som används på Chalmers kombinerade ingenj?rs och ämneslärarutbildning.
  •  
25.
  • Cronhjort, Mikael, et al. (författare)
  • Leadership and Pedagogical Skills in Computer Science Engineering by Combining a Degree in Engineering with a Degree in Education
  • 2020
  • Ingår i: 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). - : IEEE. - 0190-5848. - 9781728189611 ; , s. 1-9
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • In this full paper on innovative practice, we describe and discuss findings from dual degree study programmes that combine a master's degree in engineering with a master's degree in education. This innovative study programme design has emerged in Sweden due to an alarming demand for more Upper Secondary School teachers in STEM subjects. Studies on alumni from these programmes indicate that the graduates are highly appreciated not only as teachers in schools, but also in business and industry, e.g. in roles as IT consultants and computer science engineers. Data indicate that the breadth of the combined education, and especially leadership and pedagogical skills, are important factors for these graduates' success as engineers.
  •  
26.
  •  
27.
  • Kabo, Jens, 1979, et al. (författare)
  • Naturvetenskapligt och tekniskt lärande: Samordning av ämnesdidaktik för tre ämnen
  • 2014
  • Ingår i: Presenterat vid Nationell ämnesdidaktisk konferens NÄD2014. 9-11 april 2014. Göteborgs universitet, Göteborg..
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Chalmers har sedan 2011 rätt att utbilda ämneslärare för gymnasiet för undervisning i matematik och antingen fysik, kemi eller teknik. De ingenjörsstudenter som vill bli lärare väljer mastersprogrammet, Lärande och ledarskap, som löper över två år och består av tolv kurser samt ett avslutande examensarbete. Två av dessa kurser, Naturvetenskapligt och tekniskt lärande 1 & 2 (NTL1 & NTL2), behandlar ämnesdidaktik för fysik, kemi och teknik. NTL1 har ett mer praktiskt fokus (t.ex. planera och genomföra undervisning i sitt ämne) medan NTL2 har ett mer teoretiskt fokus (t.ex. modernare perspektiv på lärande, såsom variationsteori, i relation till det egna ämnet). En stor utmaning med dessa två kurser är att behandla ämnesdidaktik för tre ämnen inom en och samma kurs. I NTL1 har vi mött denna utmaning genom att strukturera kursen kring tre huvudkomponenter: *seminarier i helklass med fokus på sådant som är relevant för undervisning i alla tre ämnena som t.ex. ""backwards design"" och hållbar utveckling; *uppgifter där studenterna individuellt eller i grupp fokuserar på olika aspekter av undervisning och lärande i deras eget ämne; och *regelbundna mentorstillfällen med yrkesverksamma gymnasielärare i studentens eget ämne. NTL2 bygger på liknande principer och kommer framöver ha fördelen av att ligga parallellt med skolförlagd VFU. I detta bidrag redogör vi för hur vi arbetar med både praktiska och teoretiska dimensioner av ämnesdidaktik för fysik, kemi och teknik inom ramen för dessa två kurser samt några av de utmaningar och möjligheter vi har stött på i samband med detta arbete.
  •  
28.
  • Kabo, Jens, 1979, et al. (författare)
  • Utmaningar och möjligheter med att utbilda ingenjörer med nya alternativa och kompletterande kompetenser
  • 2015
  • Ingår i: Proceedings för 5:e Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala universitet, 18 – 19 november 2015. ; , s. 10-12
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Det finns starka normer kopplade till vad som definierar ingenjörer och ingenjörsutbildning, exempelvis att teknik är en central del av ingenjörspraktik. Den samhällsutveckling som pågår med ökande digitalisering, automatisering och integration av teknik kommer sannolikt att medföra ett behov av att (åtminstone vissa) ingenjörer utvecklar kompetenser som inte nödvändigtvis är starkt representerade inom dagens utbud av ingenjörsutbildningar. Detta är i sig inget nytt, industriell ekonomi är ett klassiskt exempel på ett nytt kompetensområde för ingenjörer som utmanade och utvidgade dåvarande normer om vad som definierar ingenjörer och ingenjörsutbildning. Vi vill genom detta rundabordssamtal träffa andra som arbetar med eller är intresserade av (nya) normbrytande ingenjörsutbildningar för att diskutera möjligheter och utmaningar, såsom frågor rörande identitet och legitimitet, kopplade till denna typ av verksamheter.
  •  
29.
  • Mattsson, Linda, 1973, et al. (författare)
  • On track to gifted education in mathematics in Sweden
  • 2010
  • Ingår i: The Elements of Creativity and Giftedness in Mathematics (B. Sriraman and K.H. Lee; eds). - Rotterdam, the Netherlands : Sense Publishers. - 9789460914386 ; , s. 81-102
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • In this article we provide a description of the status of gifted education in mathematics in Sweden by highlighting the development of four components - a) national policies, b) advocacy groups, c) research, teacher education and curriculum development, and d) implementation in schools. All four of these components are important in the development of gifted education (Phillipson, Kaur & Phillipson, 2003.
  •  
30.
  • Stadler, Erika, 1971, et al. (författare)
  • DIFFERENCES BETWEEN BEGINNERS’ AND EXPERIENCED STUDENTS’ APPROACHES TO LEARNING MATHEMATICS AT THE UNIVERSITY
  • 2013
  • Ingår i: CERME 8, Eighth Congress of European Research in Mathematics Education.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • In this paper, we report on an on-going quantitative study of students’ transition from school to university mathematics. The study aims at examining differences between beginners and experienced students’ approaches to learning mathematics. Students were given questionnaires in the beginning and at the end of their first year at university. The results were summarized with descriptive and interferential statistics. The results show that beginners rely heavily on the teacher, while experienced students re-orient themselves from the teacher to other kinds of mathematical resources, for example peers and Internet based resources.
  •  
31.
  •  
32.
  • Szabo, Attila, 1965- (författare)
  • Matematiska förmågors interaktion och det matematiska minnets roll vid lösning av matematiska problem
  • 2013
  • Licentiatavhandling (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • The thesis deals with the interaction of mathematical abilities and the mathematical memory's role in problem-solving. To examine those phenomena, I analyzed the expression of mathematical abilities for high achieving students from upper secondary school. The study shows that the mathematical memory accounts for a relatively small proportion of time of the problem-solving process and that the mathematical memory emerges mainly during the initial phase of the process. Although the mathematical memory accounts for a small percentage of the time of the problem-solving process, the mathematical memory has a decisive role for the choice of problem-solving methods, because the students choose their solution methods in the initial phase of their problem-solving activity. The study shows that the choice of problem-solving method has significant consequences for the students' problem-solving activity; if the chosen methods did not lead to the desired outcome, so the students found it very difficult to change their initially chosen problem-solving methods. The study also shows that students who use general problem-solving methods perform better than students who use numerical methods.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-32 av 32
Typ av publikation
konferensbidrag (19)
tidskriftsartikel (10)
proceedings (redaktörskap) (1)
bokkapitel (1)
licentiatavhandling (1)
Typ av innehåll
övrigt vetenskapligt/konstnärligt (18)
refereegranskat (13)
populärvet., debatt m.m. (1)
Författare/redaktör
Bengmark, Samuel, 19 ... (31)
Lundh, Torbjörn, 196 ... (6)
Fainsilber, Laura, 1 ... (4)
Winberg, Mikael, 196 ... (3)
Thunberg, Hans, 1956 ... (3)
Kabo, Jens, 1979 (2)
visa fler...
Olsen, Jan Fredrik (2)
Sande, Olow (2)
Stadler, Erika, 1971 ... (2)
Gustafsson, Marcus (1)
Larsson, J. (1)
Adawi, Tom, 1970 (1)
Gustafsson, Magnus, ... (1)
Svanström, Magdalena ... (1)
Ek, Åsa (1)
Gerlee, Philip, 1980 (1)
Stöhr, Christian, 19 ... (1)
Heldal, Ilona, 1964 (1)
Cronhjort, Mikael (1)
Engström, Sven, 1951 (1)
Järelöw, Anette, 196 ... (1)
Börje, Johansson, 19 ... (1)
Olsen, J. F. (1)
Sande, Olow, Univers ... (1)
Reilly, Ger (1)
Murphy, Mike (1)
Nagy, Balazs Vince (1)
Jarvinen, Hannu-Matt ... (1)
Rocco, Sandra Di, 19 ... (1)
Cronhjort, Mikael, 1 ... (1)
Gustafsson, Marcus, ... (1)
Gustafsson, Tommy, 1 ... (1)
Bengtsson, Sofia, 19 ... (1)
Butlin, Roger, 1955 (1)
Wickenberg, Jan, 196 ... (1)
Kann, Viggo, 1964- (1)
Ieee,, Ieee, (1)
Kann, Linda (1)
Wistedt, Inger, Prof ... (1)
Westram, A. M. (1)
Ingelhammar, Carolin ... (1)
Nordenberg, Ingemar (1)
Kjellberg, Malin, 19 ... (1)
Mattsson, Linda, 197 ... (1)
Szabo, Attila, 1965- (1)
Kerstin, Pettersson, ... (1)
Bengmark, Samuel, le ... (1)
visa färre...
Lärosäte
Chalmers tekniska högskola (29)
Göteborgs universitet (24)
Umeå universitet (2)
Kungliga Tekniska Högskolan (2)
Stockholms universitet (1)
Högskolan i Gävle (1)
visa fler...
Lunds universitet (1)
visa färre...
Språk
Engelska (18)
Svenska (14)
Forskningsämne (UKÄ/SCB)
Samhällsvetenskap (28)
Naturvetenskap (10)
Medicin och hälsovetenskap (1)
Humaniora (1)

År

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy