SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Engström Alexander Fil. Dr. 1985 ) "

Search: WFRF:(Engström Alexander Fil. Dr. 1985 )

  • Result 1-4 of 4
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Engström, Alexander, Fil. Dr. 1985- (author)
  • Ett handledarperspektiv på relationen mellan handledare och student
  • 2022
  • In: Journal of Teaching and Learning in Higher Education (JoTL). - : Malmö universitet. - 2004-4097. ; 3:2
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • Handledning av studentuppsatser förknippas kanske primärt med textkritik och andra konkreta aspekter av handledningsprocessen. I denna text ligger fokus istället på relationen mellan handledare och handledd och hur denna kan betraktas som en viktig och kanske ibland förbisedd del av handledningsprocessen. Från en utgångspunkt om att relationen alltid finns, oavsett om den är bra eller dålig, beskriver denna reflektion ett handledarperspektiv på relationen mellan handledare och handledd. Detta innefattar reflektioner om själva relationsskapandet, alltså hur vi agerar som handledare för att bidra till att skapa en god relation. Andra aspekter som också lyfts fram är relationens roll för studentens självständighet och hur relationen kan få en betydelse efter att handledningen är avslutad. Avslutningsvis diskuteras även några hinder för relationen mellan handledare och handledd. 
  •  
2.
  • Engström, Alexander, Fil. Dr. 1985-, et al. (author)
  • Exploring Situational Fear of Crime
  • 2022
  • In: Nordisk Tidsskrift for Kriminalvidenskab. - : Dansk Kriminalistforening. - 0029-1528. ; 109:1, s. 11-18
  • Journal article (peer-reviewed)
  •  
3.
  • Samverkan mellan polis och universitet : Studentarbeten från kursen Kriminologi: Tillämpning
  • 2022
  • Editorial collection (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Rapporten syftar till att undersöka förutsättningar som lärare och polis upplever sig ha för attarbeta med antisemitism i Malmö, ifall lärarstudenter får den kunskap de behöver under sinutbildning för att hantera antisemitism och hur samverkan mellan olika aktörer ser ut iMalmö. Detta undersöks genom kvalitativa intervjuer samt kvalitativa och kvantitativaenkätfrågor.Resultaten av rapporten talar för att det saknas viss kunskap bland lärare och lärarstudenterför att upptäcka och hantera antisemitism, men även att det finns viss rädsla och otrygghet föratt diskutera vissa aspekter av ämnet. Lärarstudenter får under sin utbildning inte tillräckligtmycket kunskap för att hantera antisemitism i framtida yrken. Polisen upplevs inte vara encentral aktör i skolans arbete mot antisemitism, men kan fungera som stöd till lärare ochskolledning. Det tas även upp att en mer omfattande dokumentation av polisen vid dessa fallskulle kunna leda till större möjligheter att utreda antisemitiska hatbrott. Resultatet visar attdet finns flertalet pågående samarbeten i Malmö, framförallt inom skolmiljö för att motverkaantisemitism. Det saknas dock en gemensam samordning av dessa initiativ. Utifrån det somhar framkommit i resultatet rekommenderas flera förslag, bland annat återkoppling av polisefter nedlagd anmälan av hatbrott, inkludering av antisemitism i lärarutbildning och rollspelför att integrera frågor rörande konflikter.
  •  
4.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-4 of 4

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view