SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "id:"swepub:oai:DiVA.org:hh-19597" "

Sökning: id:"swepub:oai:DiVA.org:hh-19597"

  • Resultat 1-1 av 1
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Jormfeldt, Henrika, 1966-, et al. (författare)
  • Experiences of a Person-Centred Health Education Group Intervention–A Qualitative Study Among People with a Persistent Mental Illness
  • 2012
  • Ingår i: Issues in Mental Health Nursing. - New York : Informa Healthcare. - 0161-2840 .- 1096-4673. ; 33:4, s. 209-216
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • The main focus of psychoeducative interventions for people with persistent mental illnesses has been on providing information about symptoms of disease and its treatment. Supporting group contexts have been described as essential for the achievement of personal goals. A qualitative approach was used to describe participants’ experiences of a person-centered health education intervention in community mental health care. Participants expressed experiences of health processes in terms of stimulating content, development towards personal growth and group context with equality, when participating in the intervention. The findings support further investigation of health promotion approaches emphasizing individual preferences throughout the process of psychoeducation.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-1 av 1
Typ av publikation
tidskriftsartikel (1)
Typ av innehåll
refereegranskat (1)
Författare/redaktör
Svedberg, Petra, 197 ... (1)
Brunt, David, 1949- (1)
Rask, Mikael, 1958- (1)
Bengtsson, Agneta (1)
Jormfeldt, Henrika, ... (1)
Lärosäte
Högskolan i Halmstad (1)
Linnéuniversitetet (1)
Språk
Engelska (1)
Forskningsämne (UKÄ/SCB)
Medicin och hälsovetenskap (1)
År

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy