SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "id:"swepub:oai:DiVA.org:kth-149481" "

Sökning: id:"swepub:oai:DiVA.org:kth-149481"

  • Resultat 1-1 av 1
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Hallberg, David (författare)
  • Socioculture and cognitivist perspectives on language and communication barriers in learning
  • 2009
  • Ingår i: World Academy of Science, Engineering and Technology: An International Journal of Science, Engineering and Technology. - 2010-376X .- 2070-3740. ; 36:3(12), s. 172-181
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • It is believed that major account on language diversity must be taken in learning, and especially in learning using ICT. This paper's objective is to exhibit language and communication barriers in learning, to approach the topic from socioculture and cognitivist perspectives, and to give exploratory solutions of handling such barriers. The review is mainly conducted by approaching the journal Computers & Education, but also an initially broad search was conducted. The results show that not much attention is paid on language and communication barriers in an immediate relation to learning using ICT. The results shows, inter alia, that language and communication barriers are caused because of not enough account is taken on both the individual's background and the technology.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-1 av 1
Typ av publikation
tidskriftsartikel (1)
Typ av innehåll
refereegranskat (1)
Författare/redaktör
Hallberg, David (1)
Lärosäte
Kungliga Tekniska Högskolan (1)
Jönköping University (1)
Röda Korsets Högskola (1)
Språk
Engelska (1)
Forskningsämne (UKÄ/SCB)
Naturvetenskap (1)
Samhällsvetenskap (1)
År

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy