SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "id:"swepub:oai:hhs.se:1158122430006056" "

Sökning: id:"swepub:oai:hhs.se:1158122430006056"

  • Resultat 1-1 av 1
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Dahlen, Micael, et al. (författare)
  • A disaster is contagious: How a brand in crisis affects other brands
  • 2006
  • Ingår i: Journal of advertising research. - : ADVERTISING RES FOUNDATION. - 1740-1909 .- 0021-8499. ; 46:4, s. 388-397
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • Negative publicity is increasing in frequency to become part of the everyday lives of consumers and everyday business of brands. Previous research reports several negative effects on the focal brand and tests strategies to cope with one's own brand crisis. But one question needs examining: how does a brand crisis affect the product category and competing brands? This article reports two studies showing that a brand crisis changes consumer perceptions and the game rules of the entire product category. The effects on competing brands differ depending on similarity to the brand in crisis. Implications for advertising, positioning, and tracking are reported in the study's findings.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-1 av 1
Typ av publikation
tidskriftsartikel (1)
Typ av innehåll
refereegranskat (1)
Författare/redaktör
Dahlén, Micael (1)
Lange, Fredrik (1)
Lärosäte
Handelshögskolan i Stockholm (1)
Språk
Engelska (1)
Forskningsämne (UKÄ/SCB)
Samhällsvetenskap (1)
År

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy