SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "id:"swepub:oai:hhs.se:1163202280006056" "

Sökning: id:"swepub:oai:hhs.se:1163202280006056"

  • Resultat 1-1 av 1
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Dahlen, Micael (författare)
  • Banner advertisements through a new lens
  • 2001
  • Ingår i: Journal of advertising research. - : Advertising Research Foundation. - 1740-1909 .- 0021-8499. ; 41:4, s. 23-30
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • An article examines the impact of brand familiarity and internet user experience on banner-ad effectiveness. The results from a large empirical study show that there are major differences between the performances of banner ads for familiar and unfamiliar brands. Advertisements for familiar brands tend to wear out quickly, whereas banner ads for unfamiliar brands need multiple exposures to wear in. Major differences are also found between novice and expert internet users regarding their susceptibility to web advertising. Novice users are more affected by banner ads than are expert users. Implications based on the findings are discussed.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-1 av 1
Typ av publikation
tidskriftsartikel (1)
Typ av innehåll
refereegranskat (1)
Författare/redaktör
Dahlén, Micael (1)
Lärosäte
Handelshögskolan i Stockholm (1)
Språk
Engelska (1)
Forskningsämne (UKÄ/SCB)
Samhällsvetenskap (1)
År

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy